Lite nya tankar om systemkameria.

Startat av Möllers, 02 oktober 2009, 23:13:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jo som ni vet har jag inte fott pengar sen juli månad 2009 kanske dom kommer nu i okt då kommer jag ha kvar 15 tusen kvar av pengarna ner jag har betalt alla skulder.
Då hade jag tänkt köpa en ny system kameria då kommer byta märke med trött på canon kommer bli en Nikon då.
Jo hade en Canon 400D innan rätt bra kameria sen gick den sönder köpte jag en Canon 450D tycker märker ingen skillad alls på denna o 400D samma skit som sakt.
Just nu spinner jag på en Nikon D90 på den är det in byggt Video med HD det skulle vara skoj att filma med ner man är reser sen finns det mer ISO på den upp till 3200 denna jag har finns bara max till 1600 är mycket skillad tycker jag.
Som sakt är inte så nöjd med min canon alls den gör inte jobbet alls få se ner jag får mina pengar hur det blir med det vill ha en bättre kameria som sakt  :)

jonas a


Möllers

vill inte ha körkort alls har aldrig så intresserad, ha min cykel den dyger så bra får man träning under tiden med gör man inte i en bil bara sitter ju  :P
Upp till en vad dom vill göra.

Möllers

Hittade en sida om Nikon D90 vilken fin bild bilden är tagen i Ven tror jag men inte säker  :)

http://www.digitallife.se/dl/2009/04/21/1533/

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 oktober 2009, 00:26:42 AM
Hittade en sida om Nikon D90 vilken fin bild bilden är tagen i Ven tror jag men inte säker  :)

http://www.digitallife.se/dl/2009/04/21/1533/

Jo visst är det Ven! :)
Att båten har Landskrona som hemmahamn förstärker ju den tesen.

Möllers

Jo sen man kolla lite noga kan man se en grön buss där en volvo vest eller en scania hos orustrafiken.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 oktober 2009, 01:48:34 AM
Jo sen man kolla lite noga kan man se en grön buss där en volvo vest eller en scania hos orustrafiken.

Jo jag kände igen det röda huset på kajen med. Bäckviken är platsen närme bestämt.

Möllers

Själv kommer kommer jag inte igåg så mycket om ven var minst 4-5 års sen jag var i ven.
Var på grill fest en gång där minns jag bra.

Stefan Lindberg

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 oktober 2009, 23:13:38 PM
Jo som ni vet har jag inte fott pengar sen juli månad 2009 kanske dom kommer nu i okt då kommer jag ha kvar 15 tusen kvar av pengarna ner jag har betalt alla skulder.
Då hade jag tänkt köpa en ny system kameria då kommer byta märke med trött på canon kommer bli en Nikon då.
Jo hade en Canon 400D innan rätt bra kameria sen gick den sönder köpte jag en Canon 450D tycker märker ingen skillad alls på denna o 400D samma skit som sakt.
Just nu spinner jag på en Nikon D90 på den är det in byggt Video med HD det skulle vara skoj att filma med ner man är reser sen finns det mer ISO på den upp till 3200 denna jag har finns bara max till 1600 är mycket skillad tycker jag.
Som sakt är inte så nöjd med min canon alls den gör inte jobbet alls få se ner jag får mina pengar hur det blir med det vill ha en bättre kameria som sakt  :)


Jag tror inte alls att Canon Eos 450D är en dålig kamera, det beror väl helt på hur man hanterar den.
Jag har sett mängder med jättebra bilder som är tagna med 400D och 450D.
Tror du att en Nikon lär dig hur man tar bra bilder eller att den helt enkelt kanske fotar på egen hand  ;)

Patrik

Se vad en ännu äldre 350D kan åstadkomma, jag håller helt med Stefan:



Sen är det lite konstigt att det står:

Stolt ägare av:
Canon EOS 450D
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 oktober 2009, 23:32:33 PM
vill inte ha körkort alls har aldrig så intresserad, ha min cykel den dyger så bra får man träning under tiden med gör man inte i en bil bara sitter ju  :P
Upp till en vad dom vill göra.

Nåja Mattias, du gör ju precis som du vill med körkort. Men faktum är att det diskvalificerar dej från en stor del av arbetsmarknaden, vilket i längden kan vara lite dumt.
Var inte rädd för att försöka dej på att ta körkort, på en bra bilskola får du all den hjälp du behöver, även om du har läs och skrivsvårigheter t.ex.
Min uppmaning är, ta körkort så fort du har råd med det, för du kommer att ångra dej långe fram i livet annars.
;-)

Möllers

#11
Sen kan det vara därför dom blir lite dåliga ibland för jag har ängat på Detalj inst på min canon.
Skärpan har jag på max det har jag haft rätt lägge dom blev bättre sen efter ett tag ängrade jag kontrastet o färgmättnad o färgton ska ängra till baks igen men skärpan ska jag ha som den är ellerfall.
Sen finns det mer objektiv till min canon bättre köpa en ny objektiv istelet än köpa en ny kameria för det finns Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS superzoom kommer jag köpa då.
jo är bara zoomen 55-250 mm dom blir lite sämre bara ner man fota i stan men den andra zommen 18-55mm är helt okey fota med man får bättre bilder med det  :)
Som sakt nog dom ide köpa en ny hade nog ångrat mig hade jag nog.

Möllers

Liten fråga är det nåt skillad på Telezoom och Superzoom skulle vilja veta  ::)
Sen är det vikigt vilken märke som tillvarkar zommarna typ Canon och Tamron o Sigma  ???

En buss brummar

Haha jag skrattar så jag nästan gråter när jag läser trådar som denna... eller näe, jag skrattar fan inte, jag gråter nog mer.

Med tanke på din fotografiska nivå så är kameran det minsta problemet, alla kameror presterar långt över din kapacitet, att byta märke betonar bara din oförmåga till självinsikt/självkritik. Att byta kamerasystem, eller fabrikat är inget fel, men att byta pgr av att kameran är för dålig då kommer du nog få byta märke många gånger....
Jag ser aldrig ner på dåliga fotografer eftersom jag är helt medveten om att alla är nybörjare, alla har inte talang, alla har inte samma ambitioner osv. Men det viktiga är att man själv inser var man befinner sig i sin utveckling. Dina bilder (ialla fall dom du visat här) är ungefär lika bra som din stavning.

Lär dig kameran istället, läs hur man fotograferar, öva, öva öva öva, det tar många många år med daglig fotografering för att bli duktig och behärska fotografering. Att knäppa på en knapp kan alla göra, att skapa en bild som berör är däremot få kapabla till. Du får mer än gärna byta system, men du skall aldrig tro att bilderna blir bättre pgr av bytet. Det är du själv som påverkar resultatet. Att du sedan ökat skärpan i kameran vittnar även det om hur lite du använder resurserna i din kamera du har idag.

För att förstå vad en telezoom är så läs på om brännvidder.
Att kunna filma med sin kamera är ju snart standard i alla systemare.
Höga ISO/ASA funktioner är väl bra, men det har ju alla kameror idag... Själv har jag aldrig passerat ISO 400...

Näe ta o lär dig kamerans funktioner och allt kring fotografering, fråga andra som kan så kanske du inser vilka resurser din befintliga kamera har...
har du någon direkt fråga så kan jag hjälpa dig, betydligt billgare än att byta system

Möllers

Det jag har aldrig fota i ISO 100 och ISO 200 kan jag testa nån gång med min kameria ser hur det blir med det början på.
Finns inte så många fota med en Canon EOS 450D här några stycken.