Huvudmeny

Bildstorlek

Startat av Jona, 19 juli 2009, 11:57:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Ett par hundralappar för ett år så har du 4 GB på one.com med egen .se-domän och allt. :)

Stefan Lindberg

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 juli 2009, 18:07:33 PM
Ett par hundralappar för ett år så har du 4 GB på one.com med egen .se-domän och allt. :)

Jo en egen .se domän hade ju varit bra, men då måste man ju sitta och pilla vid datorn och det är något jag hatar.
Det känns som att fotograferingens negativa baksida är att man måste sitta vid en dator.
Allt som har med datorer att göra tar tid och jag är inte speciellt intresserad av datorer.
Det finns så mycket annat kul att göra än att sitta inne och stirra på en skärm.

Leif D

Appropå bildstorlek, så funkar 900pix bra i min Netbook, trotts dess litenhet.
Fast det där är ju egentligen avhängigt vilken upplösning man kör. !024x768 gäller i netbooken, annars ser am ju inget.....
;-)

yngrot

Citat från: Autotransit skrivet 19 juli 2009, 17:52:37 PM
De som inte har egna hemsidor kanske helt enkelt känner sig vilse i cyberrymden :D

Jag för min del är helt borta med datorer och alla inställningar som behövs. Håller för övrigt på med att försöka lära mig en ny dator med ett nytt operativsystem, så en hemsida är väldigt avlägset för min del...om jag inte får hjälp av någon. Men det kanske är en generationsfråga, själv har jag passerat femtio och tycker självklart att allt var bättre förr ::) :)

/Stellan




Håller med dig Stellan är oxå lite över 50 och datorer  är inte min starka sida precis ,, Visst var det bättre för  i alla fall enklare  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Autotransit

Citat från: yngrot skrivet 19 juli 2009, 20:00:17 PM

Håller med dig Stellan är oxå lite över 50 och datorer  är inte min starka sida precis ,, Visst var det bättre för  i alla fall enklare  ;D
Gåspenna, pergamentpapper och ponnyexpressen...det var säkra kort. Men å andra sidan sades det ju i datorns barndom att det bara skulle finnas behov av totalt tre datorer i världen, och att internet bara är en fluga som går över  :D 8) ;D

/Stellan

jocke

Jag kör sedan några månader tillbaka ~900x600 på mina bilder här på forumet. Ingen har klagat iaf.

Jag kör 1900X upplösning på min skärm. Så för mig spelar de ingen roll.
Dock känner jag nog att upp till 900x bör vara helt okej, då de flesta bör ha en skärm som kan klara av de utan sidoscroll.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

jonas a

Finns det utrymme i regelboken att begränsa antal bilder i ett inlägg?

Följande tråd tar ca 2-3 minuter att ladda för mig, vilket resulterar i att jag (och förmodligen andra med) trycker på back och hoppar över tråden.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=26504.0



Ja jag förespråkade samlingstrådar i Lastbilsforumet, men jag förespråkar verkligen inte 50+ bilder per inlägg.  :(

Autotransit

Citat från: jonas a skrivet 25 juli 2009, 18:05:58 PM
Finns det utrymme i regelboken att begränsa antal bilder i ett inlägg?

Följande tråd tar ca 2-3 minuter att ladda för mig, vilket resulterar i att jag (och förmodligen andra med) trycker på back och hoppar över tråden.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=26504.0

Ja jag förespråkade samlingstrådar i Lastbilsforumet, men jag förespråkar verkligen inte 50+ bilder per inlägg.  :(
Jag är nog böjd att hålla med. Utan att på något sätt kritisera eller på annat sätt vara negativ så blir det lite tungt för datorn att hantera så stora mängder information. Jag är fullt medveten om att jag "stör" en del på forumet med mina uppladdningar, men jag försöker att både hålla ner bildstorleken och antalet bilder i varje tråd...de varar ju längre då ;)

Kanske ett försök med undergrupper i de olika avdelningarna skulle kunna underlätta?

/Stellan

Möllers

Men jag kan annas starta fler tråda om ni vill här inta poblem alls kommer inte visa mer på scania tråden då om ni tycker det finns för många bilder där det tar långt tid att vänta där.

bussgrabben

Angående just den där tråden handlar det väl dessutom mycket om att Photobucket inte är världens snabbaste site och bilder som laddas in därifrån tar tid även på min snabba uppkoppling.

Fenomenet med att citera alla bilder i ett bildsvep bara för att skriva fina bilder hjälper även det till att dra upp laddningstiden. Det finns självklart tillfällen då det är motiverat, men att citera alla, eller flera, bilder när man är först med att svara känns bara onödigt.

Möllers

Jo då är det bra stara fler trådar då så blir det bättre då hoppas jag.

jonas a

Citat från: Mattias Möller. skrivet 25 juli 2009, 18:52:03 PM
Men jag kan annas starta fler tråda om ni vill här inta poblem alls kommer inte visa mer på scania tråden då om ni tycker det finns för många bilder där det tar långt tid att vänta där.


Fortsätt du visa bilder i Scania tråden, för du är den ända som gör det ändå. Jag har lagt ner för mina fåtal bilder försvann ändå i mängden.


Citat från: Mattias Möller. skrivet 25 juli 2009, 19:18:54 PM
Jo då är det bra stara fler trådar då så blir det bättre då hoppas jag.


Det är ingen bra ide att starta fler trådar med Samma innehåll. Dra ner på antalet bilder istället. Du behöver inte tömma minneskortet på forumet.
Men du gör som du vill.

Möllers

#42
det bestämer jag själv hur många jag ska visa här ingen som har klagat på mig ju.
Kommer fortätta i samma stil som innan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 25 juli 2009, 19:26:46 PM
det bestämer jag själv hur många jag ska visa här ingen som har klagat på mig ju.

Visst har det klagats på inlägg med alltför många bilder. I synnerhet om man har dem på gratissidor som Imageschack eller Photobucket kan nedladdnignstiden bli extremt lång eller i värsta fall orsaka att hela Internet går ner och man får starta om det. Vi visar ju bilderna här för att andra skall se dem och ha glädje av dem, inte för att det är roligt att visa så många bilder som möjligt i samma inlägg.
Det är inget som behöver stå i reglerna men jag föreslår att vi frivilligt begränsar oss till 10 bilder per inlägg. Starta flera trådar i stället om du har många bilder att visa och kalla dem del 1, del 2 etc.
Jo, jag är medveten om att jag i dag publicerade ett inlägg med 14 bilder. Men det var dumt gjort av mig och jag lovar att tänka på det i fortsättningen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

håller med dig om det för visade jag bara 10 bilder varje tråd sen hade jag Del 1-2-3 så vidare kommer göra det nu fortsätningen här.