Tillverkas det några traditionella "amerikanare" idag?

Startat av Bengt Jönsson, 28 maj 2009, 19:32:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: fontheking5 skrivet 12 juni 2009, 17:15:52 PM
Jo visst gör den det , den är också en av mina favoritbilar men den är ingen 4 dörrars full size sedan så är det väl därför den inte nämnts .  ;)

Ja just ja... en 4-dörrars "Kitt" vore dock inte helt fel! :P


Simon A

Citat från: Verspieder skrivet 13 juni 2009, 00:47:29 AM
Ja just ja... en 4-dörrars "Kitt" vore dock inte helt fel! :P
Nej, där håller jag helt med dig! Helst med alla tillbehör som bilen i serien hade också ;D Coolare bil får man leta efter.

//Simon

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 13 juni 2009, 00:58:12 AM
Är ju varken rambygge eller praktisk. Men förbannat cool, därför jag själv kör en: http://www.garaget.org/?car=82758 :)

Absolut. Hade jag några hundra tusen över att lägga ner på en bil enbart för skojs skull skulle det nog bli en ny Mustang, alternativt en Chrysler 300C. :)

fontheking5

Citat från: Verspieder skrivet 14 juni 2009, 22:52:53 PM
Absolut. Hade jag några hundra tusen över att lägga ner på en bil enbart för skojs skull skulle det nog bli en ny Mustang, alternativt en Chrysler 300C. :)
Jag också , jag hade gärna köpt en Mustang eller en Chrysler 300C , 300 an är mäktig tycker jag , brukar se minst en i byn där jag bor , den är den jag har fotat . Har åkt i 2 stycken och dom är mycket trevliga att åka i . Bra komfort och hyfsad väghållning , inte som gamla jänkare .

Ersa


Andersson

Chrysler 300C bygger till stora delar på gamla Mercedes E-klass W210 (1995-02) idag har även den efterföljande genarationen W211 utgått till förmån för W212 så det är rätt gamla grejer under skalet.

fontheking5

Lite av vad jag såg i Ronneby på Nostalgia Festival .
Chevrolet Impala SS


Mercury Grand Marquis


fontheking5

Cadillac Brougham DW 69 . 1991

Cadillac Fleetwood Brougham

Bengt Jönsson

Citat från: fontheking5 skrivet 02 juli 2009, 16:30:01 PM
Cadillac Fleetwood Brougham


Fordonen till vänster är ju riktiga "$-grin"
;D 8)

Visst var bilarna "bättre" före Jimmy Carter..  8)

/B

Jobergg

Är det miljömattor som ligger under motorerna?

RoTe

Citat från: Jobergg skrivet 02 juli 2009, 21:19:04 PM
Är det miljömattor som ligger under motorerna?

Det är för att skydda gräsmattan från oljeläckage. Är ofta ett krav från markägaren och det ska ligga under alla bilar utan undantag.

Jobergg

Citat från: RoTe skrivet 03 juli 2009, 00:01:50 AM
Det är för att skydda gräsmattan från oljeläckage. Är ofta ett krav från markägaren och det ska ligga under alla bilar utan undantag.

Under alla år jag besökt biluställningar och även ställt ut min egen bil har jag aldrig sett det nånstans, är det nåt nytt påfund?

Däremot när vi är och tävlar med rallybilen (jag är med i ett serviceteam) så är det obligatoriskt med sådan matta och det har de varit länge men på vanliga bilutställningar har jag aldrig sett det tidigare!

RoTe

Citat från: Jobergg skrivet 03 juli 2009, 06:46:24 AM
Under alla år jag besökt biluställningar och även ställt ut min egen bil har jag aldrig sett det nånstans, är det nåt nytt påfund?

Däremot när vi är och tävlar med rallybilen (jag är med i ett serviceteam) så är det obligatoriskt med sådan matta och det har de varit länge men på vanliga bilutställningar har jag aldrig sett det tidigare!

Det har då alltid varit så på Uppsala American car show iaf, de har bilarna i slottsparken... Förstå vilket liv om miljönissarna skulle hitta svarta grässtrån efter utställningen!  ;D

Bengt Jönsson

Är det inte också så att gamla amerikanska V8:or skall ha lite spel och toleranser..  8)  anpassade efter gamla tiders "vanliga" tröga motoroljor medan dagens "regenerade flytande plast" (dagens motoroljor om man inte handlar billigaste kvalisort på BilTema förestås..) är så tunnflytande att den tränger ut genom toleransspelen i motorerna..
;D

/B