Huvudmeny

Reg Nr.

Startat av jane, 26 februari 2009, 20:24:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jane

Såg dtta Nr. idag i Malmö ;)

Ove Bojarp

XGL 251 borde vara en 2006:a enl. den personliga skylten.

jane

Sett i dag i Malmötrfiken :D

Simon Bertilsson

Å Puss ser jag ofta inne runt Värnhem. Hon verkar köra styckegods, och har en rätt speciell FM9 som sticker ut ur mängden. Bland annat är det mängder med gosedjur i vindrutan, och färgsättningen är mörkblå med guldiga detaljer.
"Mer vild än tam" ska hon eller bilen tydligen också vara enligt dekortexten.  ::)

En annan personlig favorit är ju den fd Bilspeditionbilen (fortfarande bilspeditiondekor) med ASG på regplåten som Englessons Åkeri äger. ;)

yngrot

Kan du inte fota den och visa bilden här??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Citat från: yngrot skrivet 03 mars 2009, 22:06:17 PM
Kan du inte fota den och visa bilden här??

Kan ju försöka. Brukar vara i full gång med mejeridistribution och ser den oftast från förarhytten så det är lite knepigt, men jag lovar att göra det om tillfälle ges.

yngrot

Annars får du väl lov att "offra" ;) dig för den goda sakens skull och ta en semesterdag för att fota... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

jane

Den står ofta parkerad på Nobelvägen vid vattentornet vid södervärn, verkar som hon har lite jobb för den just nu.
Bakpå skåpet står det King creole oh rögad ål.
Ska vi se vem som blir först Simon ;)

Simon Bertilsson

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 04 mars 2009, 20:01:23 PM
Den står ofta parkerad på Nobelvägen vid vattentornet vid södervärn, verkar som hon har lite jobb för den just nu.
Bakpå skåpet står det King creole oh rögad ål.
Ska vi se vem som blir först Simon ;)

Ja precis! Passerar där när jag kör från Basens ålderdomshem till Time livs lite längre fram. Ibland har hon kört precis efter att jag passerat, så då ser man den framifrån medan man lossar till Time.

Jobergg

Citat från: fontheking5 skrivet 08 mars 2009, 11:41:33 AM
Det går en VW transporter i min hemby som det står UMG på , alla som vet något om Youtube vet ju att det är Universal Music Group det står för och att det är dom som slänger bort filmer till höger och vänster på Youtube.

Fast det där VW skåpet ägs av Värme & Sanitet i Svalöv så dom utgör nog ingen större fara ;D

fontheking5

Citat från: Jobergg skrivet 08 mars 2009, 11:47:59 AM
Fast det där VW skåpet ägs av Värme & Sanitet i Svalöv så dom utgör nog ingen större fara ;D
Nej det vet jag men jag kunde inte låta bli att fota det ,bara för att jag ogillar UMG .

Ante

Citat från: fontheking5 skrivet 08 mars 2009, 11:50:22 AM
Nej det vet jag men jag kunde inte låta bli att fota det ,bara för att jag ogillar UMG .

Kul tråd!
Bara en liten fundering, är det inte UMG som gjort materialet dom tar bort ;)

Simon Bertilsson

Citat från: fontheking5 skrivet 08 mars 2009, 11:41:33 AM
Det går en VW transporter i min hemby som det står UMG på , alla som vet något om Youtube vet ju att det är Universal Music Group det står för och att det är dom som slänger bort filmer till höger och vänster på Youtube .
Det hade varit ännu värre om det hade varit WMG , det är Warner Music Group . Jag har fölorat Många filmer på grund av dom.

Det är ju du som kopierat deras musik....

truckdriver

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 08 mars 2009, 14:27:57 PM
Det är ju du som kopierat deras musik....



Är faktiskt 100% på Simons sida här, inte nog med att det finns regler om musikkopiering, vissa av dina videor blir tyvärr helt värdelösa med all tråkig musik.
Tex videon på dieselloket, Jag ville höra motorn inte nån smörig countryhillbilly.

Ursäkta för OT, kanske bryta ut tråden i ny tråd?

fontheking5

Citat från: truckdriver skrivet 09 mars 2009, 17:36:42 PM


Är faktiskt 100% på Simons sida här, inte nog med att det finns regler om musikkopiering, vissa av dina videor blir tyvärr helt värdelösa med all tråkig musik.
Tex videon på dieselloket, Jag ville höra motorn inte nån smörig countryhillbilly.

Ursäkta för OT, kanske bryta ut tråden i ny tråd?
Det tåget lät faktiskt ingenting nästan.