Huvudmeny

SV: Kameror

Startat av Möllers, 20 januari 2009, 23:34:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Nja jag vet inte men kollade lite på bilder ifrån Nikon D40 o D60 tycker dom bilderna är bättre än min tar typ D40.
Jo får köpa ett autofokuserande klart blir nästa månad då.

Möllers

Håller lite med har ångrat mig nu ska försöka avboka den har skrevit till dom så hoppas jag dom gör det imrgon bitti avboka den.

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 februari 2009, 20:45:25 PM
Håller lite med har ångrat mig nu ska försöka avboka den har skrevit till dom så hoppas jag dom gör det imrgon bitti avboka den.

Hittar du D80:n billigt, eller vill behålla dina objektiv så kan ju 450:n vara bättre alternativ :-)

Jay Carlsson

Citat från: virtual1 skrivet 03 februari 2009, 20:08:22 PM
Men att gå från 400:an till D60 är ett nedköp!!!! - du måste nämligen köpa autofokuserande objektiv till D60:n - kör du Tamron eller Sigma är de dyrare än de "vanliga" som finns till Nikon/Canon, du vinner absolut inget att gå till D60:n!

Tamron och Sigma har ganska många objektiv med inbyggd motor i numera.  :)

Jay Carlsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 februari 2009, 20:14:48 PM
Nja jag vet inte men kollade lite på bilder ifrån Nikon D40 o D60 tycker dom bilderna är bättre än min tar typ D40.
Jo får köpa ett autofokuserande klart blir nästa månad då.

Jag har inte så mycket erfarenhet av Canon EOS 400D/450D, men nog producerar väl dessa kameror ungefär (om inte bättre) lika bra bilder som Nikons budgetkameror...?

/ Jay

Möllers

Jo var förbörjan jag skulle köpa Canon 450D men få se först hur det blir med D60in ner dom har bokat av den så blir det en 450D.
Vet att 1000D 450D 40D passar till zommen jag har  :)

Jan

Citat från: JC skrivet 03 februari 2009, 19:34:53 PM
Varför inte fortsätta med Canons kameror? Det är ett bra märke och du har ju redan några objektiv.

Kameror används för att fota bussar. Mattias fotograferar bussar i Landskrona. Kan det bli mer klart än så?  ;D

Enligt kategorin så gäller det endast om bussar, fordonslistor. Ska vi försöka hålla oss till de regler som satts upp och inte ha polsk riksdag.
I branschen 37 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: JC skrivet 03 februari 2009, 19:34:53 PM
Kameror används för att fota bussar. Mattias fotograferar bussar i Landskrona. Kan det bli mer klart än så?  ;D

Kameror diskuteras lämpligen på Ordet är fritt och inte under Bussnack. Så Jan har helt rätt i sin anmärkning. Det är vi moderatorer som missat fram till nu att tråden har tagit denna vändning.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

Visst ni hade rätt det blev galet fel där innan  :-[

Möllers

#39
Är det nån skillnad på 1000D och 400D och 450D ???

Skalman

> Är det nån skillnad på 1000D och 400D och 450D

1000D är väl mest tänkt som en ingångsmodell. 450D är fortsättningen
på 400D, alltså nyare och ytterligare utvecklad. Men när det gäller vilka objektiv
som passar så är det ingen skillnad.

Möllers