Visa framfötterna fotografer...

Startat av Patrik, 03 maj 2008, 01:43:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag tycker det skulle vara kul om flera fotografer kan utvecklas och ta högkvalitativa foton som knappt har ett dugg med kollektivtrafik att göra, ni som vill utvecklas istället för att stå still på samma ställe hela tiden borde lägga in nåt här.

Detta kan kanske vara en tråd för konstruktiv kritik och även annan kritik på bilder men börja inte gråta om du får svar som du inte gillar, möjligheterna är oändliga om man lägger lite extra krut på att fixa till bilderna och inga gnällinlägg som att sånt här kan stanna på Fotosidans forum vill jag höra för att där drunknar dom flesta bilderna bland alla hypergrymma bilder.

UT OCH FOTA!

Jag startar tråden med lite bilder så får vi se hur det tar sig....


Bron över Dalälven i Leksand.


Mobiltelefon i skolan.


Rissne.


Bevingat i Vaxholm.


Svärdsjö.


Ägg.


Kamera.


Brännboll.


Nyckelby.

Henasa

Fyller väl på med 1 bild nu när jag har köpt mig en SLR kamera. Sen får ni klassa den hur ni vill!


Bussmicke

Trevligt, jag tar mängder med bilder som inte har med kollektivtrafik att göra.
Bra initiativ.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Henasa skrivet 03 maj 2008, 08:08:38 AM
Fyller väl på med 1 bild nu när jag har köpt mig en SLR kamera. Sen får ni klassa den hur ni vill!



Jag klassar den som icke redigerad, Standard 1A-motiv men med välkänt ansikte i mitten. Det är okej att hata mig!

Citat från: Bussmicke skrivet 03 maj 2008, 14:11:52 PM
Trevligt, jag tar mängder med bilder som inte har med kollektivtrafik att göra.
Bra initiativ.

Mycket snack, liten verkstad så upp med konstnärliga, redigerade bilder!

Jag fortsätter med en bild från idag, vinjettering m.m. är inlagt med flit!


Var inte rädda nu!

Möllers

hon känner man igen är amy  :)
Ska se vad jag hittar ner jag ska ut fota för något  ::)

Henrik Palmqvist


http://i221.photobucket.com/albums/dd243/hinneryd/P1000294.jpg

En bild som jag är ganska nöjd med. Nu är jag visserligen ingen proffsfotograf, så resultatet är därefter. Men jag tyckte att det blev fina färjer. Bilden är tagen på Bermuda för ganska exakt 1 år sedan .  1 Maj tror jag att det var. / Henrik

Patrik

Det var en häftig bild, ser ut som en leksaksbåt men den verkar inte helt skarp och båten är i mitten av bilden.

Möllers

Denna fotade jag igår jag blev nöjt över bilden  :)


Patrik

Den tycker jag lutar åt höger och är fotad och redigerad som Standard 1A.

Henrik Palmqvist

Citat från: Patrik skrivet 03 maj 2008, 15:10:19 PM
Det var en häftig bild, ser ut som en leksaksbåt men den verkar inte helt skarp och båten är i mitten av bilden.
Bilden är inte redigerad, utan helt original.   Vad menar du med att båten är i mitten av bilden? . Sla man kanske för att få ett bättre resultat placera målet lite vid sidan? . / Henrik

Patrik

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 03 maj 2008, 16:20:00 PM
Bilden är inte redigerad, utan helt original.   Vad menar du med att båten är i mitten av bilden? . Sla man kanske för att få ett bättre resultat placera målet lite vid sidan? . / Henrik

Precis, det bästa är att ha huvudobjektet lite på sidan och inte i mitten vertikalt och horisontellt.

Patrik


Simon Bertilsson

Patrik:
Den där sista bilden var ju störtskön! Härligt abstrakt, och motljuset har du fått till perfekt.

Patrik

Tack!
Nu är det din tur för jag vet att du kan!

Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 03 maj 2008, 16:32:18 PM
Tack!
Nu är det din tur för jag vet att du kan!

Dags att börja leta... ;)

Här är ett par dogmabilder från gårdagen.