Svenska Spårvägssällskapets Forum

Startat av bruse, 24 mars 2008, 07:32:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bruse

Utifall ni missat och undrat, så är Svenska Spårvägssällskapets Forum stängt några dagar för uppgradering. Beräknas komma åter onsdagen den 26 mars 2008.

Nico


Åh f-n, en uppgradering... blir det ännu fler avdelningar att diskutera kollektiv cykeltrafik i nu?!  ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bruse

Det är väl tandemcykling det?  :)

Nej, det är upp till phpBB3 med alla dess nya finesser och funktioner. Vad sägs om att kunna ladda upp bilder på vår server för visning? Och mycket mer. Om inget strular till det idag, så öppnar vi imorgon. Allt har gått bra, och idag ska vi testa lite.

Ersa

En underkatekori nämnd "cykeltrafik" kanske vore ett sätt att skilja cykeldebatterna för oss som vill läsa om kollektivtrafik som utförs av lite större fordon med fler hjul än två.  ;)

Mr G



Fast visst är det ändå bra att få veta hur många cyklister som får plats på en motorväg. Eller hur många sillar man kan packa in i Västtrafiks pendeltåg.

Hur många pers kunde man få in i en VW-bubbla förresten? Fanns ju tävlingar för sånt förr. Vore bra att ha som underlag för trafikantutrymme när man räknar fram planer och prognoser.
吉先生

Kenny S Ericson

Citat från: Verspieder skrivet 25 mars 2008, 16:45:11 PM
En underkatekori nämnd "cykeltrafik" kanske vore ett sätt att skilja cykeldebatterna för oss som vill läsa om kollektivtrafik som utförs av lite större fordon med fler hjul än två.  ;)

Jag stöder förslaget 100%  ::)

bruse

Skämta ni pôjkar, men cykel är faktiskt mer miljövänligt än eldrivet spårburen trafik. Och vill vi att våra barnbarn ska ha en planet att bo på, får vi alla tänka om.  :-X

Nå! Nu är forumet öppnat! Välkomna! Svenska Spårvägssällskapets Forum

Nico

#7

Citat från: bruse skrivet 26 mars 2008, 07:19:21 AM
Skämta ni pôjkar, men cykel är faktiskt mer miljövänligt än eldrivet spårburen trafik. Och vill vi att våra barnbarn ska ha en planet att bo på, får vi alla tänka om.  :-X

Inget om cyklar och cykling i sig, jag cyklar själv ganska ofta till och från bl.a. Råsta när tillfälle ges. Däremot finns det väl bättre forum för att diskutera cykling än Spårvägssällskapets forum? Eller i alla fall att man hänvisar allt sådant till 'Ordet är fritt'? Det som mitt lilla retsamma inlägg mera syftar till (och som är orsaken till att jag valde att sluta bry mig om Spårvägssällskapets forum) är att känns som om det på nämnda kollektivtrafikforum knappt går att diskutera något, oavsett ämne eller avdelning, som inte per omgående kapas och styrs över på cykelns förträfflighet över allt annat. Man tappar liksom debattlusten till slut.

Tyvärr kanske man missar även en hel del intressant på så vis, men personligen tycker jag liksom att det blir för jobbigt att sålla när trådarna ständigt avbryts eller drar iväg, i synnerhet då av personer som aldrig tar till sig motargument och som tror att man jämföra detaljkunskap med kartinfo från Eniro och Hitta.se. En fråga som om varför det nu t.ex. går det bussar mellan Gullmars å Farsta torde på systerforumet snart dra iväg till att handla om varför man i vissa delar av Göteborg borde cykla på alla sträckor som understiger 10 km... osv. Alltså, ge gärna Spårvägsforumets cykeltalibaner en egen avdelning att leka i så kan man kanske diskutera just kollektivtrafik i huvudforumet!  ;D  ;)

Mvh // Coppas
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kenny S Ericson


På samma sätt som det finns en avdelning för resedagböcker borde väl cykeltalibanerna kunna få en egen lekhörna  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224


bruse

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 mars 2008, 09:36:24 AM
Vi skämtar inte Bruse, istället för att få alla debatter och trådar "förstörda" av cykelinlägg som inte har med tråden att göra kanske en särskild cykeltråd vore att föredra, vi är väl ett antal skribenter "i branschen" som tröttnat vilket knappast bör vara någon nyhet.

Och varför ska jag behöva läsa det i det här forumet? Varför är det ingen som skriver det här i Spårvägssällskapets forum, eller kontaktar personalen om dessa synpunkter? Det går ju inte att sitta å gnälla på kammaren och inte säga nåt direkt, utan det kommer krypande bakvägen!

Återta forumet då! Gör någon! Sitt inte overksam och gnäll! (Gnälla får man göra, om man verkligen frösökt göra nåt åt det!)

bruse

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 mars 2008, 18:45:04 PM
Det har både Nico och jag gjort, flerfaldiga gånger, hur många mail och PM tror du att jag skickat i dessa frågor innan jag gav upp?
Tydligen gav det större effekt att vi skrev här för det här är faktiskt det längsta svar jag fått på dessa synpunkter från någon ansvarig för SSS Forum, tack för det.

Och jag är inte ens ansvarig i just de frågorna.  :) Men om du visste hur mycket skit och hot vi får när vi rör vissa inlägg. Det är inte så roligt alla gånger. Själv förespråkar jag hårdare tag. En varning, sen bort med hela användaren.

Patrik

Tyvärr har ju väldigt många redan övergivit forumet och det är bara en tidsfråga när det står 0 nya trådar/inlägg varenda dag...

Möllers

jag är slutat visat bilder där med ingen som bryr sig där alls trist.