Virus på min dator.

Startat av Möllers, 08 juni 2010, 16:59:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Har fått virus på min dator idag nu har jag köpte en ny genom nätet på cdon.com dom lär komma denna veckan.
Så lägge kommer jag vara borta ifrån internät tills jag har min nya dator hemma så vi syns o hörs här överigt fotade jag en swebus i landskrona den får ni se slutet på veckan  8)

Möllers

nu fick jag liv i datorn återställde skitet  8) ;D :o

svenerik eklund

Citat från: Matti. skrivet 08 juni 2010, 16:59:10 PM
Har fått virus på min dator idag nu har jag köpte en ny genom nätet på cdon.com dom lär komma denna veckan.



Hur rik är du? Köper ny dator för ett virus? Köper nya kameror och tv apparater hela tiden??

Möllers

#3
Jo hade virus i datorn innan så kom inte ut i nätet alls trist ju bara för det hittade jag en dator på cdon.com köpte jag den för jag behövde en dator då.
Fast nu fick jag igång min dator igen haha har försökt hella dagen fixa den lyckades inte till nu återstälde den 27maj sen efter det går den som den ska igen.
Men jag ångrar inte har skickad efter en ny dator bra ha en resarv ochså om den andra skulle pajja.
Kan hålla med har takit för mycket på deltetalning nu,Nu får det reka med det.
Tv hade jag sparat till så för jag behövde en ny den andra var så kass  
Övrigt har jag pengar kvar klara mig på gäller man lever snålt nu fast har bara xbox 360 o datorn kvar i efter sen till julen så har lite mer pengar leva på dom andra sakerna går yr i Aug är Kamerian och dataskärmen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Matti. skrivet 08 juni 2010, 22:17:59 PM
Jo hade virus i datorn innan så kom inte ut i nätet alls trist ju bara för det hittade jag en dator på cdon.com köpte jag den för jag behövde en dator då.


Om det bara är att du inte kom ut på nätet så kan det bero på något fel på din uppkoppling. Felet ligger alltså hos din leverantör och inte hos dig. Det kan också vara så att ditt nätverkskort glappar. Men knappast virus...
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

felet var att jag hade öppnat en fil sen gick allt i skogen kommer aldrig göra om det igen.
Min mamma o losas pappa kunde vara i nätet men inte jag nåt fel var det stog det error hella tiden massor röd med kryss på.
Fast jag är ingen dator expert alls du kan ha rätt staffan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Matti. skrivet 08 juni 2010, 22:24:01 PM
felet var att jag hade öppnat en fil sen gick allt i skogen kommer aldrig göra om det igen.
Min mamma o losas pappa kunde vara i nätet men inte jag nåt fel var det stog det error hella tiden massor röd med kryss på.
Fast jag är ingen dator expert alls du kan ha rätt staffan.

Försökte du starta om datorn? Försökte du tömma cachen?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

SimonB

Skulle datorn vara utom all räddning så är det ju bara att formatera om hårddisken och installera om Windows på nytt.

Möllers

Försökte starta om datorn det hjälpe inte alls gjorde det nog 20 gånger sen gav jag upp.
Och försökte du tömma cachen har jag aldrig hört tallas om cachen  ???
Sen kan jag inte installera om Windows på nytt min familj har inte vista program vi fick inga med ner vi köpte dom.

vraket

På nyare datorer får man inte med skivor, utan det ligger på en spärrad del på hårddisken.
När man återställer den därifrån så blir hårddisken som den var när den lämnade fabriken,
Operativsystem, drivrutiner färdiga på hårddisken.

I alla fall de datorerna jag hållit på med i jobbet.

Vet du möjligen vad det viruset hette du fick i din dator?

Björn Lövdahl

Virus har han haft, har kommit massa skit från hans MSN senaste tiden.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Sant fick det ifrån MSN en som skickade en bild då skulle jag öppna filen för kolla på bilden men kom ingen bild sen gick allt i skogen.

Björn Ax

Därför ska man aldrig öppna nån fil från någon om man inte vet att man ska få den.

Även fast det är nån kompis som skickar den så öppna den inte. Bara om du litar på kompisen och han/hon har sagt att han/hon ska skicka en fil.  + ha ett uppdaterat antivirusprogram.

jocke

Om de står något på engelska, klicka inte, om filen är i något annat filformat än .jpg / .gif / .png, öppna inte
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Björn Ax

Citat från: jocke skrivet 10 juni 2010, 15:41:32 PM
Om de står något på engelska, klicka inte, om filen är i något annat filformat än .jpg / .gif / .png, öppna inte

jpg, gif och png kan innehålla dåliga saker också. Så det bästa är att ha lite sunt förnuft. Har den som skickat bilden eller vad det nu är sagt att han/hon vill skicka nåt till dig så är det väl helt okej. Men om det bara kommer upp en filöverföring så acceptera inte innan du har pratat med den som skickade. Den personen kanske inte hade nån aning att han/hon höll på att skicka nåt till dig.