Huvudmeny

Hemmapyssel (Bild)

Startat av M224, 07 juli 2007, 16:54:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

I dag har jag äntligen köpt en riktigt snygg ram med passande passpartou. Jag köpte en 30x40 cm ram i oljad valnöt på Clas Ohlson för 149 kr, passpartoun kostade 32 kr.

Detta passar till utskriva bilder i A4 storlek (30x20 cm).

Resultatet blev helt otroligt läckert. Det är också lätt att byta ut bilden när man så önskar. Förstorningen beställde jag genom Fotokungens hemsida och den kostade 12 kr inkl moms (30x20 cm). Kvaliten på bilden är riktigt läcker! Nästa steg blir att byta ut hyllan mot en snyggare i massiv oljad bok, den finns på Clas Ohlson för 179 kr.

Tro mig, det ser MYCKET bättre ut i verkligheten.


Hans Fredriksson

Visst gör sig en bild betydligt bättre när den får en passpartou.
Var det en färdigskuren passpartou som kan använda både till liggande och stående format?
Annars ska en passpartou vara bredare nedtill än upptill. Det ser bättre ut då. Annars blir det lite jobbigt för den mänskliga hjärnan. Bilden vill liksom "ramla" ned eller ser hängande ut.

M224

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 07 juli 2007, 20:33:36 PM
Visst gör sig en bild betydligt bättre när den får en passpartou.
Var det en färdigskuren passpartou som kan använda både till liggande och stående format?
Annars ska en passpartou vara bredare nedtill än upptill. Det ser bättre ut då. Annars blir det lite jobbigt för den mänskliga hjärnan. Bilden vill liksom "ramla" ned eller ser hängande ut.

Jepps, den var färdigskuren och passar således både stående och liggande bilder. Kanske Gallerix har sådana med bredare kant nedtill?