Allvarlig olycka Stavsnäs (SL)

Startat av Walter, 22 november 2021, 10:19:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Ser ut att vara 3841, Inte kul när sånt här händer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

larslengberg

https://www.dn.se/sthlm/sl-buss-i-frontalkrock-med-lastbil-flera-skadade/

Den bilden på bussen ser INTE rolig ut... :(

Mina tankar går till förare och passagerare som skadats, och deras anhöriga!

Fredde


roggek

Jag är mest förvånad att en bärgningsbil tar mindre stryk än en modern buss... :o
https://static-cdn.sr.se/images/103/55dbbaa2-b7d3-4b89-ae4f-944bb18bb768.jpg?preset=1024x576&format=webp
Bärgningsbilen ser ju inte allt för totalskadad ut...

buskörare

Bärgningsbilen är ju högre. Det gör nog en hel del. Jag kommer ihåg fontalkrocken mellan 2 bussar i Sollentuna för nästan exakt 2 år sen. Det var en tankeställare att se hur illa skyddat vi sitter. Som en kollega sade, i många moderna bissar sitter vi ju mer eller mindre med vänster fot på vänster framlykta.

En av de i Sollentuna, var av samma modell som denna. Ratten satt typ 1,5 dm från ryggstödet och det läskiga var att den hade tryckts uppåt.

Ersa

De flesta lastbilar är väl betydligt mer gedigna och "hårda", jämfört med ihåliga bussar. Vet inte om Volvo 8500 räknas som direkt modern heller.

homer

En 17 år gammal buss kan knappast beskrivas som modern, troligen det enda som gjorde att föraren överlevde detta är nog att bussen var några ton tyngre än lastbilen, vilket gjorde att själva rörelseenergin var till bussens fördel

buskörare

Nej, B9 är inte modern. Det är det väl knappast nån som kan påstå. Eller för den delen har påstått  ;)

homer

Jo signaturen roggek skrev det i  "Svar #4 skrivet: Idag kl. 15:02:27"

buskörare