Bussförare fick sparken

Startat av reseguiden86, 06 oktober 2016, 14:12:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Merikarhu

Citat från: yngrot skrivet 10 oktober 2016, 20:28:46 PM





Menar du att Rakel luren inte används alls hos er??  Hur fungerar det när Rakel ska användas bryter det så att enbart högtalare fram hörs eller hörs i hela bussen ?? Vilket det iof ofta hörs ändå ..

Jag vågar inte svara på hur det fungerar på andra trafikföretag, men på spårvagnarna finns det följande knappar: sändarknapp, inre högtalare, samt yttre högtalare. De är oberoende av varandra.

/Merikarhu

Erling.L

på Keolis Grimbo sitter micen fram i förar panelen en knapp på vänster sida o högtalare över huvudet......vilket göt att TL får mycket ljud in från tillexempel blinkers förare fönster o man kan ju glömma o vara diskret
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

AdmirT

Resonemanget till varför föraren fått sparken är för att han i detta fall enbart var visstidsanställd. Hade det varit en förare med fast tjänst så hade det synnerligen sett annorlunda ut, självfallet om föraren ej haft tidigare liknande incidenter under anställningen
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Ersa

Vad menas med begreppet "visstid"? Man ser detta luddiga/diffusa begrepp användas även i seriös media, men det säger inte mycket.
Menas 50-75 procents deltidstjänst på fast schema, eller behovsanställning på ren timtid med avtal ett år i taget? Timtidare är det ju aldrig tal om att sparka, då man helt enkelt kan sluta ge dem arbete.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 16 oktober 2016, 16:12:49 PM
Vad menas med begreppet "visstid"? Man ser detta luddiga/diffusa begrepp användas även i seriös media, men det säger inte mycket.
Menas 50-75 procents deltidstjänst på fast schema, eller behovsanställning på ren timtid med avtal ett år i taget? Timtidare är det ju aldrig tal om att sparka, då man helt enkelt kan sluta ge dem arbete.

Det senare + tidsbegränsade anställningar typ över sommaren, sjukvik etc.

Ersa

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 16 oktober 2016, 18:27:28 PM
Det senare + tidsbegränsade anställningar typ över sommaren, sjukvik etc.

Jag förstår. Det är således bl.a slaskpressen som i artikeln i början återigen inte klarar av att reda ut begreppen rätt.