Roslagsbanan i sommar

Startat av Fredrik Gelin, 30 april 2008, 08:02:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico


Än är det väl inte riktigt någon som vet, men att det kan luta åt Veolias äldre Volvo B10:or som vart övertaliga efter augusti förra året och överfördes till ett slags ersättningspool.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

vad jag hörde igår skulle det som sagt komma ett gäng vagnar utifrån landet och de kommer med kortvarsel innan det startar,

Fredde

Kort varsel..... Då är min gissning 0830-0833 från Mönsterås, de är ju ändå avställda över sommaren när det är skollov. Och om så är fallet blir det en mkt stor kontrast till de blåa som man kör med åt bla Viking Line.


Magnus_J

de skulle komma på natten innan typ.
vet ej vilka vagnar...

Cero

Citat från: Magnus_J skrivet 10 maj 2008, 03:47:00 AM
vad jag hörde igår skulle det som sagt komma ett gäng vagnar utifrån landet och de kommer med kortvarsel innan det startar,


Kan det vara fråga om de Arrivabussar som i annan tråd uppgavs stå i Köpenhamn med adress Stockholm? Det är ju inte säkert att de ska nyttjas av Arriva.

Ted Selander

Hägernäsborna får åka med Busslink, som kommer att köra linje 28H Galoppfältet - Hägernäs.

/Ted

PS
Någon som undrar om nationaliteten på bussarna från den 18/8? :-X

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ted S skrivet 15 maj 2008, 20:55:50 PM
Hägernäsborna får åka med Busslink, som kommer att köra linje 28H Galoppfältet - Hägernäs.

/Ted

PS
Någon som undrar om nationaliteten på bussarna från den 18/8? :-X

Jag räcker upp handen på den sista frågan. Men eftersom du ställer den så är det väl så att en del av Oslo-bussarna får förlängt uppdrag i "landet österut". 
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: Magnus skrivet 07 maj 2008, 19:13:16 PM
Vilka vagnar är det som ska användas?

Vågar man gissa på några av OmniCity-ledbussarna från Umeå? De gamla Borlängevagnarna i Veolias tidiga 08xx-serie alltså.

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 15 maj 2008, 21:46:03 PM
Vågar man gissa på några av OmniCity-ledbussarna från Umeå? De gamla Borlängevagnarna i Veolias tidiga 08xx-serie alltså.

Jaa! OmniCityledvagnar på motorvägen till Åkersberga, bra idé!

Jonas Strömblad

Citat från: Karsten skrivet 15 maj 2008, 21:53:12 PM
Jaa! OmniCityledvagnar på motorvägen till Åkersberga, bra idé!
;D ::)  :'(
/J

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 15 maj 2008, 21:53:12 PM
Jaa! OmniCityledvagnar på motorvägen till Åkersberga, bra idé!

Inte för förarna och passagerarna kanske, men låggolvsälskande SL lär älska idén!  ;)

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 16 maj 2008, 09:09:43 AM
Inte för förarna och passagerarna kanske, men låggolvsälskande SL lär älska idén!  ;)

Får väl klämma in en Scania V8 i häcken på dem så blir det lite åka av! Njurbälten rekommenderas dock. 8)