Från början var det tänkt att den nya kollektivtrafikbron skulle användas för den provisoriska vägen medan bron i Hagebygatan lanseras in.
Men har man valt en annan lösning än den ursprungliga, troligen för att tidplanen för att få kollektivtarfikbron klar inte gick att hålla till rimlig kostnad. Denna lösning är väl troligen kostnadseffektivare än att betala en stor mängt övertidstimmar för att få en bro klar, som i detta skedet endast skulle användas i ca 14 dagar. Det är ju trotts allt gott om tid tills bron ska användas på sitt egentliga sätt.
Nu några bilder från den provisoriska vägen.....

Tämligen backigt skulle man kunna säga. Foto 2008-04-20 Leif D.

Linje 113 mot Ringdansen C svänger in på vägen. Foto 2008-04-20 Leif D.

Där uppe kommer spårvägen sedan att gå och snedda mellan träden ner mot husraden. Foto 2008-04-20 Leif D.

Dammig sa någon..... Foto 2008-04-20 Leif D.

Säkert är de tur att här inte ska köras någon vinter..... Foto 2008-04-22 Leif D.



Linje 113 och 119 på väg in mot Söder Tull. Foto 2008-04-20 Leif D.

Det är ju smalt, så man reglerar trafiken med radiosynkade trafikljus. Foto 2008-04-20 Leif D.

En tillfällig hållplats finns vid Ljuragatan. Rakt fram ser vi den nya sträckningen för Ljuragatan, spårvägen kommer att anläggas
på den plats där Ljuragatan idag går. På området till vänster kommer några hundra nya lägenheter att byggas. Foto 2008-04-20 Leif D.

Här ser vi orsaken till provisorievägen, den nya bron som kommer att lanseras in i Hagebygatans sträckning under den
kommande veckan. Foto 2008-04-20 Leif D.

3 maj ska alltså trafiken öppnas igen här på Hagebygatan. Foto 2008-04-20 Leif D.

Här ser vi ytterligare en buss passera Söderleden, sett från Hagebygatan. Foto 2008-04-22 Leif D.