Biogasbussar i Falkenberg från 13 juni

Startat av Walter, 17 april 2008, 17:12:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Det är nu klart att den nya järnvägsstationen i Falkenberg kommer att trafikeras av biogasbussar. Likhet med t.ex Landskrona ligger den nya stationen utanför stadskärnan, varför bussar kommer gå mellan stationen och centrum var 10:e minut i högtrafik. Har man tågbiljett åker man gratis. Tyvärr är bilparkeringen avgiftsfri..... Läs mer på www.hlt.se

Stationen invigs den 13 juni och tågen rullar från 15 juni.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan Sjöberg

Fordon blir: två stycken  Mercedes-Benz stadsbuss Citaro  CNG
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Walter

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 02 maj 2008, 12:17:29 PM
Fordon blir: två stycken  Mercedes-Benz stadsbuss Citaro  CNG


Ah kul nyheter. Borde ju dyka upp när som då trafiken ska starta om drygt en vecka!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Citat från: Walter skrivet 02 maj 2008, 14:10:09 PM

Ah kul nyheter. Borde ju dyka upp när som då trafiken ska starta om drygt en vecka!

Jag skulle nog snarare säga om en dryg månad.  ;)

Johan Hansson

de blir väl hallandstrafikens färger på bussarna.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 maj 2008, 14:22:35 PM
Jag skulle nog snarare säga om en dryg månad.  ;)

Helt rätt... vilse i almanackan!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 05 maj 2008, 08:24:42 AM
Helt rätt... vilse i almanackan!

Startdatum är väl dessutom 15 juni, då de nya tidtabellerna börjar gälla.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Walter

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 maj 2008, 08:32:22 AM
Startdatum är väl dessutom 15 juni, då de nya tidtabellerna börjar gälla.

Ja men man inviger den nya stationen den 13:e, och då ska man kunna åka dit io dom nya bussarna. Allt enligt info från kommun och Hallandstrafiken.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 05 maj 2008, 08:59:37 AM
Ja men man inviger den nya stationen den 13:e, och då ska man kunna åka dit io dom nya bussarna. Allt enligt info från kommun och Hallandstrafiken.

Inga ordinarie tåg kommer att gå där förrän den 15:e. Men det är klart att man passar på att inviga de nya busssarna samtidigt som stationen. Tänkte inte på dä'.
Det var rubriksättningen som förvirrade mig.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Kommer busstationen bli kvar på det gamla stället såsom i Landskrona?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 07 maj 2008, 00:40:04 AM
Kommer busstationen bli kvar på det gamla stället såsom i Landskrona?

Ja som tydligen heter/ska heta Holgersplan.


Idagens HN kan men dessutom läsa att gasbussarna kommer först i september. Och de som har tågbiljett ska kunna åka gratis buss mot uppvisande av tågbiljett. Kan bli svårt då biljettmaskinen endast finns på tågstationen och samt att man numera kan åka biljettlöst på tågen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Men reser man biljettlöst har manb ju ett sms eller ett utskrivet mail  där det torde framgå..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.