Trafikvardag i Eskilstuna

Startat av Martin Maltkvist, 27 augusti 2007, 21:23:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist


På väg mot Fristadstorget fick jag för mig att prova en annan fotoplats och såhär blev resultatet

Mellan 1:an och 2:an mot Skiftinge respektive Borsökna dyker Swebus 4710 som inkommande buss från Katrineholm

Något lite ovanligare är ledvagnar på linje 11 men det förekommer


Dessa två bilder är ett resultat av min lek med zoomen

Till sist har vi Veolia 3545 som tar ombord en passagerare innan avgång till Stenby
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussgubben

Hmm. Går era B7LA 08XX i Eskilstuna bra eller?

Martin Maltkvist

Citat från: Bussgubben skrivet 27 augusti 2007, 21:34:41 PM
Hmm. Går era B7LA 08XX i Eskilstuna bra eller?
---
De går alldlees perfekt och fräscha är de också, bortsett från ett och annat klo**er längst bak
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussgubben

Hoppas de inte e så tröga som Swebus 46XX. Veolia 08Xx i Partille e ju inte heller så tröga som dem. Som sagt det är vandaliserarnas fel att det finns klo**er bak i bussarna.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussgubben skrivet 27 augusti 2007, 22:05:54 PM
Hoppas de inte e så tröga som Swebus 46XX. Veolia 08Xx i Partille e ju inte heller så tröga som dem. Som sagt det är vandaliserarnas fel att det finns klo**er bak i bussarna.
På vilket sätt är Swebus 46XX tröga?
Även om jag inte åkt buss på några veckor upplever jag inte våra B7LA som tröga, de kan minsann sticka iväg om föraren hanterar sin högerfot på rätt sätt. Så där jättefort går det förstås inte då bussen har nått en hyfsad fyllnadsgrad men i överlag har den skaplig acceleration, måhända att det rycker vid växlingarna men jag tror att detta mer beror på föraren. Hanteras gaspedalen på rät sätt ska det nog gå att få en ryckfri körning
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussgubben

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 27 augusti 2007, 22:17:36 PM
På vilket sätt är Swebus 46XX tröga?
Även om jag inte åkt buss på några veckor upplever jag inte våra B7LA som tröga, de kan minsann sticka iväg om föraren hanterar sin högerfot på rätt sätt. Så där jättefort går det förstås inte då bussen har nått en hyfsad fyllnadsgrad men i överlag har den skaplig acceleration, måhända att det rycker vid växlingarna men jag tror att detta mer beror på föraren. Hanteras gaspedalen på rät sätt ska det nog gå att få en ryckfri körning

Ta te.x 4614. Man trycker gasen i botten hela tiden men den e så trög att man ibland var stressad. Men era ser ju ut att vara helt fräscha. Undra hur det är med 08XX i Norrköping. Jag tycker B7LA är trevliga i övrigt. Men hur ser era B7LA i insidan? Kan väl finnas skillnad mellan nya och äldre modeller.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussgubben skrivet 27 augusti 2007, 23:10:00 PM
Ta te.x 4614. Man trycker gasen i botten hela tiden men den e så trög att man ibland var stressad. Men era ser ju ut att vara helt fräscha. Undra hur det är med 08XX i Norrköping. Jag tycker B7LA är trevliga i övrigt. Men hur ser era B7LA i insidan? Kan väl finnas skillnad mellan nya och äldre modeller.
---
Tänka sig, jag råkar faktiskt ha en interiörbild från nämnda buss, fotot är taget den 8/1 i år och individen i fråga är 0842. Denna vagn har jag åkt ganska ofta då den de flesta gånger har varut tursatt som första morgonavgång från Borsökna mot Torshälla.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussgubben

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 28 augusti 2007, 00:39:03 AM
---
Tänka sig, jag råkar faktiskt ha en interiörbild från nämnda buss, fotot är taget den 8/1 i år och individen i fråga är 0842. Denna vagn har jag åkt ganska ofta då den de flesta gånger har varut tursatt som första morgonavgång från Borsökna mot Torshälla.


Era maskiner för busskort är ju väldigt lika de vi har i Västra Götaland. En viss skillnad mellan era 08XX och Partilles 08XX. Jag ska försöka fixa fram bilden från interiören från våra 08XX.

Bussgubben

http://www.geting.se/viewimage.php?image=59178-IMG_0654.JPG

Här kommer bilden från en av våra B7LA i GBG regionen. Det är en 0821.

Erol

Såg idag att linje 2 gick med kortvagn, blev lite smått förvånad.

Martin Maltkvist

Citat från: Erol skrivet 28 augusti 2007, 11:04:10 AM
Såg idag att linje 2 gick med kortvagn, blev lite smått förvånad.
---
Igår såg jag densamma, en MAN som var tursatt på 2:an.
Vad det kan brero på vet jag inte men vagnbyte låter troligt
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erol

Troligtvis... var du på fristadstorget igår mellan 9-10?

Bussgubben

Hoppas att nån av de nyare B7LA kommer till Partille nångång :)

Martin Maltkvist

Citat från: Erol skrivet 28 augusti 2007, 11:40:36 AM
Troligtvis... var du på fristadstorget igår mellan 9-10?
Nej lite senare, snarare runt 13-16 och jag bar en jacka med texten "Södra Viken" på ryggen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erol

Ok, men jag har för mig jag såg den vid 9-10, alternativt jag mötte den strax efter 12 på väg ut mot Vilsta industriområde via Gillbergavägen.