En f.d göteborgare på 12:an

Startat av Martin Maltkvist, 27 augusti 2007, 19:18:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist


Hej och hå vad fint dessa gasleder går på vägen, jag åkte med en gång när en mekaniker testade bussen efter service och det gick hur fint som helst, accelerationen var skaplig och den kändes stabil att åka med
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erling.L

*Ja nyservade kan dom pinna på riktigt fint men tyvärr brukar det inte så länge utan efter ett tag blir dom hackiga o otrevliga
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussgubben

Man kan väl säga att Swebus gamla gasbussar går betydligt bättre än de som finns i 900 serien eller?

Erling.L

nope lika illa det e nått grundläggande fel för om man jämför Volvo o Man så e det mindre strul med Man motorerna äter inte stift o får inte lika mycket avlagringar på spridare o så
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Martin Maltkvist

Citat från: BEL skrivet 27 augusti 2007, 21:35:24 PM
nope lika illa det e nått grundläggande fel för om man jämför Volvo o Man så e det mindre strul med Man motorerna äter inte stift o får inte lika mycket avlagringar på spridare o så
---
Ibland (ganska sällan) händer det att det bluddrar från motorn, beror det på avlagringar o.d. eller dålig gaskvalité?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Erling.L

kan kanske hänga på komprimeringsmetod o liknande aldrig fått ett bra svar på det
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus