Busslink Sörmland..

Startat av Bussmicke, 26 augusti 2007, 21:17:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Trevligt!

Express-bussarna är inte så j-a snygga, men ändå kan jag på nåt bizarrt sätt inte låta bli att gilla dem =)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#3
Och så inga frågor om vad som är framför eller bakom 2202.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

KRNI

Ser ut som den bakom har ett nummer som slutar på ..54!? :-X :-\
/KRNI

virtual1

Mumma! - kan inte låta bli o tycka att det är lite synd att BL inte har mer trafik än de har f.n... - kontrar med ett syskon till 2358:an då som sjunger på sista versen nu...


Bussmicke

Vadå inte mer, man ökade ju på med 140 vagnar eller hur många nu det var
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: KRNI skrivet 26 augusti 2007, 23:04:32 PM
Ser ut som den bakom har ett nummer som slutar på ..54!? :-X :-\
/KRNI

Han kunde inte hålla sig  ;)
Okej, du gissade rätt..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 augusti 2007, 23:15:45 PM
Vadå inte mer, man ökade ju på med 140 vagnar eller hur många nu det var

Nu menar jag ju utanför SL-området, vore kul at se lite fler länslacker hos Busslink än bara SL-rött, Sörmlandsgrönt, Örebro-blått och Sundsvalls-vitt...

Bussmicke

#9
I så fall kan jag bjuda på Jönköping, Piteå och Sundsvall..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 26 augusti 2007, 22:36:34 PM
Och så inga frågor om vad som är framför eller bakom 2202.




Ååå vad jag längtar tillbaks till Busslinktiden, det fanns så många fina bussar och en massa minnesbilder dyker upp, bl.a. tror jag att det är just 2202 jag åkt med för många år sedan. Jag minns att det var en buss som (då) var annorlunda inuti med en stolsklädsel som skiljde sig från övriga bussar, har du eller någon annan kanske interiörbilder?  Även MaxCi har jag minne av där jag, när jag var mindre, knappt nådde upp till myntbordet
Till sist vill jag tacka för alla bilder och just SLT och Busslink har gjort stora intryck på mig, ofta tittade jag på bussarna och obsreverade SLT-loggan som en vacker dag hade bytts ut mot någopt annat...  "Hmm, Näckrosbuss har jag aldrig hört talas om förut".    Ett antal år senare hade namnet Busslink dykt upp men bussarna verkade vara dnesamma då jag inte märkte några större förändringar.  Det karakteristiska stopplinget i de dåvarande Scaniorna har etsat sig fast och många är de tillfällen som jag stod mitt i leden och tyckte att det var jättehäftigt att åka "dragspelsbuss", som jag då kallade ledvagnarna för.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

jocke

Jag kan väl bjuda på en busslink sundsvall då

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Tobbe

Om jag inte är helt fel ute så kom namnet busslink efter att näckrosbuss och sl buss gick samman.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

KRNI

Citat från: Bussmicke skrivet 26 augusti 2007, 23:34:46 PMHan kunde inte hålla sig  ;)

Jaha nu hänger jag med, det var en MaxCi, jag som trodde du hade glömt anteckna vilka vagnar det handlade om!
Jag ber om ursäkt för att jag plågade dig! :-\ ;) ;D
/KRNI