Huvudmeny

Busslink 2790 mfl..

Startat av Bussmicke, 26 augusti 2007, 20:22:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Var det inte nå´t om konkurens mot Flygbussarna(??) som gjorde att man inte fick ha den kvar/sålde vagnar och verksamhet?
Har vi inte nån vagn i Norrtälje också?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

gillar bilden på 2790 där man ser den tom är dubbel märkt med dels busslikn o i fronten näckrosbuss

Bussmicke

Citat från: robbes skrivet 26 augusti 2007, 20:28:34 PM
gillar bilden på 2790 där man ser den tom är dubbel märkt med dels busslikn o i fronten näckrosbuss

Ja se där ja, det såg jag inte före du sa det.
Detta var Busslink 5:e dag..
När upphörde Busslinks charterverksamhet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Hvadan denna konstiga numrering? - har Näckrosbuss haft övriga bussar i 27-28-serien? - Busslink har ju inte haft det (förutom nu då i 27XX-serien) IAF som jag kan förstå...

Bussmicke

De bussarna kom från Näckrosbuss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 augusti 2007, 20:35:33 PM
De bussarna kom från Näckrosbuss.

Jo, men om jag kollar på SBH o på dina sidor hittar jag inga övriga 27XX-or eller 28XX-or från Näckrosbuss, så varför har man numrerat dem som man gjort? - knappast funnits brist på nummer i övriga serier!

Bussmicke

Serien skapades av Näckrosbuss när man etablerade sig i Stockholm.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn_k

Vilken fröjd det var när en sån som 1198 "råkade" gå på 647 Norrtälje-Arlanda på morgonen... numer tror jag inte den sätts in samt att jag dessutom åker bil till jobbet  ;)

Fredrik Gelin

Citat från: Bussmicke skrivet 26 augusti 2007, 20:26:43 PM
Var det inte nå´t om konkurens mot Flygbussarna(??) som gjorde att man inte fick ha den kvar/sålde vagnar och verksamhet?
Har vi inte nån vagn i Norrtälje också?

Nja, Busslink (SL Buss AB?) sålde sin beställningsverksamhet i Stockholm till Flygbussarna runt 2000 har jag för mig och då fick man lova att inte ta emot egna abboneringar samt att hänvisa till Flygbussarna vid nya förfrågningar.

Busslink i Norrtälje har jag dock för mig undantogs från affären och har fortsatt abboneringsverksamheten.
Idag har man inga speciella abboneringsbussar längre, även om 8190 var tänkt som sådan när den hämtades från Dalarna.
Däremot används 8190 och 8293-95 för abboneringar när möjligheten finns.
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

I så fall måste det väl vara fritt fram för Busslink att köra beställningar, nu när flygbussarna är såld till en konkurrent ?

Sundås

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 27 augusti 2007, 14:37:03 PM
I så fall måste det väl vara fritt fram för Busslink att köra beställningar, nu när flygbussarna är såld till en konkurrent ?

Det är frågan det, i och med att de uppköpta bolagen ska drivas vidare i egen regi borde avtalen bara flyttas över. Flygbussarna har ju inte upphört att existera direkt..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se