Fråga om SL-linje 507 och Busslink Hornsberg

Startat av Mikael T Nilsson, 24 augusti 2007, 20:48:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Såg Busslink 5121 (f.d. SL H18E/Scania MaxCi) på Råstalinje 507 ikväll. Har Hornsberg turer på linje 507 numera eller har Råsta fått en MaxCi-buss från Hornsberg?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cero

Som framgått av flera inlägg senaste tiden är 507 flyttad till Hornsberg. Dock tror jag inte vi lyckats reda ut om Råsta fortfarande kör några turer eller om Hornsberg fått hela linjen.

/Cero

Mikael T Nilsson

Citat från: Cero skrivet 24 augusti 2007, 21:38:16 PM
Som framgått av flera inlägg senaste tiden är 507 flyttad till Hornsberg. Dock tror jag inte vi lyckats reda ut om Råsta fortfarande kör några turer eller om Hornsberg fått hela linjen.

/Cero

Tack för info. Det hade jag missat.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Cero skrivet 24 augusti 2007, 21:38:16 PM
Som framgått av flera inlägg senaste tiden är 507 flyttad till Hornsberg. Dock tror jag inte vi lyckats reda ut om Råsta fortfarande kör några turer eller om Hornsberg fått hela linjen.

/Cero

Under den dryga timmen jag befann mig vid S:t Eriksplan-Karlberg i onsdags såg jag inget annat än Hornsberg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Hornsberg verkar ha fått samtliga avgångar på 507:an som det ser ut nu.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niclas Wennerlid

Det stämmer, Hornsberg kör alla avgångar på 507 from 20 augusti.

//Niclas

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2007, 23:14:46 PM
Under den dryga timmen jag befann mig vid S:t Eriksplan-Karlberg i onsdags såg jag inget annat än Hornsberg.


Hur ser du att det är en buss från Hornsberg?

Bussmicke

#7
Vagnsnumret och att det inte finns maxCi i Råsta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 25 augusti 2007, 20:27:39 PM
Vagnsnumret och att det inte finns maxCi i Råsta.
Varför ifrågasätter du?

Vadå ifrågasätter? Jag undrarde vänligt hur du kunde se att det var en buss från Hornsberg. Vad trodde du?

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 25 augusti 2007, 20:27:39 PM
Vagnsnumret och att det inte finns maxCi i Råsta.


Trots att du ändrat i ditt inlägg, så kvarstår mina frågor.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Andersson skrivet 25 augusti 2007, 08:45:07 AM
Det stämmer, Hornsberg kör alla avgångar på 507 from 20 augusti.

//Niclas

Tack för uppgiften.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.