Huvudmeny

DAB Silkeborg.

Startat av Möllers, 23 augusti 2007, 21:36:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Rickardo

Dessa dammsugare... ;D
Får väl visa mina Dabbar från Trelleborg en dag..
Kul att det finns några kvar..

Mvh Rickardo

Möllers

Trelleborg blir det aldrig det kan du glömma  :)

Möllers

Sog ingen 6492 o 6494 i Ängelholm alls  :(
Eller scania Omnicity den var jag efter ute ochså där idag.

Sundås

Jag tycker de här bussarna ser gräsliga ut. Någon som delar min uppfattning? ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

Vaddå gräsliga? Det enda ord jag kan använda som ett svart är "Wiiiiiiiiiiii!" Ett sådant motorljud ska man aldrig glömma ;)

Möllers

Jag älskar det motorljutet har åkt DAB i Landskrona 11 år sen dom kom.
Saknar dom tycker dom ska skita i MAN tycker bäst om DAB min Favorit buss  8)
Tycker dom ska hämta Dabarna igen till staden tack  :o

Niklas Bygdestam

Har den här typen av DAB-bussar mest funnits i Skåne? Har inte sett DAB-bussar av den här typen i nordligare regioner
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

Karlstad (swebus) har haft ett par stycken tidigare för trafik på "mjuka linjen 1 & 2 " Nu körs fullstora bussar på dessa...


//Fredde

Martin Maltkvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 augusti 2007, 00:39:50 AM
Har den här typen av DAB-bussar mest funnits i Skåne? Har inte sett DAB-bussar av den här typen i nordligare regioner
Eskilstuna har haft sådana, jag minns dess ljud än idag när de kom rullandes på Nyforsgatan och därefter accelererade.
Övervägande användning var troligen inom servicelinjerna 30 och 31 (hette tidigare blå och röd) då jag inte har minne av att ha sett dem på andra linjer.
Dess föregångare var en buss med starkt lutande front och akterdörrar, vars namn jag inte minns
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Cyklisten

DAB 6489... Denna bild togs med min allra första digitalkamera så ursäkta bildkvaliteten :) Men du är ju välkommen till Eslöv, en fjärdedel av trafik körs ju av DAB bussar! (Veolia 2945). Det känns lite skummt för mig att flytta från Malmö till Eslöv sådär plötsligt ;)


Möllers


Mattias

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 24 augusti 2007, 00:39:50 AM
Har den här typen av DAB-bussar mest funnits i Skåne? Har inte sett DAB-bussar av den här typen i nordligare regioner

Denna typ av bussar finns bla. i Kumla, där den går som "stadsbuss", Örebro har ett antal som brukar rulla på servicelinjen, 91. Finns säkert/ har säkert funnits i än mer nordliga regioner.

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Sundås

Det har väl funnits en i Karlskrona med när Swebus körde? Sjukhuspendeln har jag för mig kördes med en sådan här buss (Den körs även idag av en annorlunda buss, jämfört med övrig stadstrafik)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Muk

Citat från: Sundås skrivet 24 augusti 2007, 10:50:34 AM
Det har väl funnits en i Karlskrona med när Swebus körde? Sjukhuspendeln har jag för mig kördes med en sådan här buss (Den körs även idag av en annorlunda buss, jämfört med övrig stadstrafik)

Ja, det stämmer. Brukar åka den linjen ganska ofta då områdets enda bankomat finns på sjukhuset. När man åkte med DAB:en blev man nästan sjösjuk, då den vaggade fram som en anka.  ;D