Från min omonterade låda: Torsgatan..

Startat av Bussmicke, 20 augusti 2007, 00:52:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Var kom 4828 från? Var den 1998 nyligen inflyttad till Stockholm från någon annan landsdel och ännu ej omlackad?

Cero

Det var väl en lånebuss från Scania som turnerade runt lite innan den blev Busslink 52xx. Någon har säkert exakt koll på vilket nummer den fick.

Kul att se 4811 som ju numera är lånebuss hos Busslink. Den måste ha varit relativt ny när bilden togs?

/Cero

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2007, 00:52:13 AM


Tack för bilderna! Minns mycket väl de två vita Scaniabussarna i Råsta, 4827 och 4828. Åtminstone en av dem hamnade sedan i Kallhäll.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cero

Korrigerar mitt tidigare inlägg om 4828. Ingen av bussarna hamnade hos Busslink.

4827 hamnade hos Mellansvensk buss, Enköping, 2005.

4828 hamnade hos Björks buss, Halstahammar, 2002.

/Cero

CF

Jeg har noteret 4828 til at komme til Luftfartsverket 039 ?

Stemmer det ?

:-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Lovely! Mer Micke... snälla!  :D  Omonterat kan ju bli 'Snackets' svar på unplugged
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.