Vy Buss AB tar över flygbussar

Startat av S Svensson, 02 februari 2021, 15:20:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

I dag 2021-02-02 har Vy Flygbussar kvar 18 fordon, medan resterande omregistrerats på Vy Buss AB 2021-01-21. Varför inte alla överflyttats vet jag inte.
Vy flygbussar finns i Stockholm och Vy Buss AB finns i GP huset Göteborg.

Bussmicke

Hur gör man den dagen allting kommer igång igen För det borde Det göra

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Det är ju inte så att Arlandatrafikens bussar i Sollentuna flyttas fysiskt till Göteborg bara för att de börjar skrivas över på moderbolaget.
Värst vad folk blivit intresserade om fordon står registrerade på ett moderbolag eller dotterbolag inom en koncern nuförtiden.

Sundås

Detta är ju fullt naturligt att det görs, för att förenkla koncernstrukturen. Det har väl varit känt ett tag att Vy på sikt skall samla allt i samma bolag.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Christer K

Det är redan gjort i Norge, all busstrafik i samma bolag. Oavsett om de kör kommersiell eller upphandlad trafik ska rutinerna vara lika för alla inom Vy buss.
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.