Personalbussen "SL 5759"

Startat av jbnilsson, 30 juli 2012, 16:51:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jbnilsson







/J Birger N

Björn Forslund

Äkta "hallonbåt" :D
Väldigt lik vår H3 6332 bortsett från att sista dörren inte finns.
Har du regnummer på släpet?


Lars-Håkan_E


Niclas Wennerlid

Fast bussen är i ganska dåligt skick enligt en mekaniker jag snackade med på Busmarket.
Framför allt var det rost i balkarna.

// Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 30 juli 2012, 21:03:35 PM
Fast bussen är i ganska dåligt skick enligt en mekaniker jag snackade med på Busmarket.
Framför allt var det rost i balkarna.

Trist! Verkar behövas en insamling även här, till rostlagning och ny lack.
Denna vill man ju inte se ute på Hölö om några få år!

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa


yngrot

Allison låda   var länge sen man körde med en sån  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ronald M. Jannesson

... det var mycket längesedan man körde med en Allisonlåda. "Buss-Mickes"- bilder på B47 Göteborgs Spårvägar hade den lådan. Så sååå längesedan är det... :)

Taxi Strömsund

Men va f-n... Är det en gammal Björknäs buss och vagn?  :o Grisslinge eller Djurö?

Camilla

Den gick nog mest ut till stavsnäs men tanke på att det kunde dra släp så den var stationerad i Ramsmora

Taxi Strömsund

Ok. Jag minns när jag körde på Björknäsgaraget sommaren -96 att det fanns några äldre gubbar som varit med länge, att de hade "sina egna" fasta turer, samma varje dag, med "egna" bussar som ingen annan fick köra. En av dessa gubbar drog på "sin egen vagn" vid högtider, typ Midsommar och vattenfestivalen. Denna buss & vagn måste vara en av dessa då. Kul att se att de finns kvar i livet.
Stavsnäs... Dit körde man en hel del vill jag minnas. Det va tider de  ;)

Lars

Dessa bussar o släp minns jag när de var nya, har för mig att det var 3 stycken.
Jag har även för mig att de levererades med dörr bak men den byggdes bort då det blev sprickbildningar i karossen.

Karsten

Citat från: Lars skrivet 04 augusti 2012, 13:16:50 PM
Dessa bussar o släp minns jag när de var nya, har för mig att det var 3 stycken.
Jag har även för mig att de levererades med dörr bak men den byggdes bort då det blev sprickbildningar i karossen.

Dessa tre (5759-5761) levererades väl så här, jag har aldrig hört talas om någon ombyggnad på dessa. Det vanliga på denna typ av buss i SL-trafik var dörrställning 1-1-1 (H3) och 2-1-1 (H2).

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!