Tävling - Vilken linje går bussen på, och vart är den på väg?

Startat av Mr G, 28 februari 2011, 21:29:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Den som först kommer med rätt svar får ett hedersomnämnande!

吉先生

Gunnar D


Mr G

吉先生

Gunnar D


Peter Rost

Är också inne på att det kan vara en 67:a, fast mot Djurgårdsslätten. :D

/Peter

Mats W

Citat från: Peter Rost skrivet 28 februari 2011, 21:38:46 PM
Är också inne på att det kan vara en 67:a, fast mot Djurgårdsslätten. :D

/Peter
Citat från: Gunnar D skrivet 28 februari 2011, 21:36:03 PM
OK, linje 67 mot Karlaplan alt Odenplan då!
Äh ni hann före!


Gunnar D


Mr G

Hedersomnämnandet går till Peter!

Svaret är alltså linje 67 och Djurgårdsslätten, och bilden är tagen i februari 1969. Det var, om jag har fattat rätt, den enda vintern 67:an gick ut till Djurgårdsslätten. Fr o m 69-09-15 anges ändhållplatsen till Djurgårdsbron vintertid. Fast jag funderar om den inte kan ha gått ut till Skansen under helgerna ändå, men säker är jag inte.
吉先生

Mr G

Och så funderar jag på om det inte kan vara Gösta Bohman och Carl Bildt i höger bildkant som är på väg till järnaffären. Den låg väl på andra sidan Karlavägen då. Vad de nu kan ha haft för ärende dit? Vilka damerna kan vara och vart de är på väg är en ännu större gåta!
吉先生

Peter Rost


Gunnar D

Grattis Peter!
Jag var först inne på andra sidan Karlaplan dumt nog...  >:(

/Gunnar

HJP

Citat från: Mr G skrivet 28 februari 2011, 22:00:36 PM
Och så funderar jag på om det inte kan vara Gösta Bohman och Carl Bildt i höger bildkant som är på väg till järnaffären.
****
Den här tävlingen kom jag in i, först när den var avgjord  ???
Kan väl ändå kosta på mig en kommentar till förmodade Gösta och Carl. Likheten gör att det skulle kunna vara möjligt, men den tjusiga toppluvan avgör nog, att det rör sig om andra personer....  ;)

HJP

Björn Forslund

Citat från: HJP skrivet 01 mars 2011, 08:59:18 AM
****
Den här tävlingen kom jag in i, först när den var avgjord  ???
Kan väl ändå kosta på mig en kommentar till förmodade Gösta och Carl. Likheten gör att det skulle kunna vara möjligt, men den tjusiga toppluvan avgör nog, att det rör sig om andra personer....  ;)

HJP

Lite OT:

"Bohman" verkar stilenligt ha en "björnf-tta" på skallen, men vad är det för mysko smäck "Bildt" har? Något från hans utlandsuppdrag kan det väl inte vara redan då?

Leyland

Carl Bildt född 1949, så omöjligt är det väl inte. Men var han i Bohmans kretsar redan då?