Södra Hammarbyhamnen

Startat av Bussmicke, 18 november 2014, 12:39:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 21 november 2014, 17:01:18 PM
Södra Hammarbyhamnen igen då, denna gång linje 55
****
Tackar&Bockar!
Snygga bilder och mer industrispår.
Synd att jag aldrig åkte hit och plåtade på den tiden.

Bussmicke

Har några bilder på linje 476 och efterföljaren 170.

Är inte Hammarby Indusrtri, likaså Ulvsunda Industri SL-namn på områdena?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 21 november 2014, 19:26:43 PM
Har några bilder på linje 476 och efterföljaren 170.

Är inte Hammarby Indusrtri, likaså Ulvsunda Industri SL-namn på områdena?
****
Ulvsunda industriområde ligger utanför Alvik. Det sträcker sig upp mot Bromma flygplats.
Hammarby sjöstad hette Hammraby industriområde tidigare. Jag gick i yrkesskola på Virkesvägen, på 1960-talet. Då trafikerade linje 70 området, med H19 Metropol. På 1970-talet körde jag H32 Büssing där. Då var linje 70 ersatt av 130.

Bussmicke

Jag menade att själva benämningen Ulvsunda/Hammarby industri är SL:s benämningar på områdena.
Hammarby Industri (SL),  Hammarby industriområde (ej SL)  ligger /låg i Södra Hammarbyhamnen
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Jo, inom SL-världen vill jag också ha det till att man i destinationen besynnerligt nog ofta bara skriver "industri" istället för att skriva ut hela ordet "industriområde". I vissa fall vill jag ha det till att förkortningen "ind.omr." dock förekommit, men det är i så fall nog vanligare i t.ex. tryckta publikationer och liknande snarare än att det används (även om det förekommit) i en destinationsskyltning.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2014, 01:28:06 AM
Jag menade att själva benämningen Ulvsunda/Hammarby industri är SL:s benämningar på områdena.
Hammarby Industri (SL),  Hammarby industriområde (ej SL)  ligger /låg i Södra Hammarbyhamnen
****
Okej, jag kanske missförstod dig.
Det finns väl "Sätra industri" också, på linje 163?

Bussmicke

Citat från: HJP skrivet 22 november 2014, 12:12:02 PM
****
Okej, jag kanske missförstod dig.
Det finns väl "Sätra industri" också, på linje 163?

Jo du missförstod. Nico visste vad jag menade. Jo det finns på 163 i Sätra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.