Bussar i Vänersborg i juli 1991

Startat av Staffan Sävenfjord, 18 juni 2011, 11:32:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Fernestad

Citat från: Mats Karlsson skrivet 20 juni 2011, 19:26:01 PM
Ja, den är felaktig. Just det datum som anges på Svensk Busshistoria såldes 1426 till Karlskoga Kommun som brandövningsobjekt och slutade sina dagar 19 april 1988 i en stor räddningsövning.
Var det nån på kommunen som hette Utter ;)

Mats Karlsson

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 20 juni 2011, 19:39:16 PM
Var det nån på kommunen som hette Utter ;)
Det finns några som heter Utter i Karlskoga, men jag vet inte om någon av dem har jobbat hos kommunen. Däremot köpte Utters vid samma tid en annan buss från Länsbussarna, nämligen 437, men det var en Säffle.
http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=17732

1896

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juni 2011, 21:13:30 PM
Utters Buss hade sitt garage precis vid infarten till Frändefors när man kom på riksväg 45 söderifrån. Jag kommer om någon dag att visa bilder därifrån.


Om jag inte minns fel, så pratade jag en gång med en ansvarig för Alpus tillverkningen, efter det att fabriken lagts ner, och han påstod att stommen till Alpus karossen stod på gården hos Utters buss i Frändefors, tyvärr minns jag inte vem jag pratade med.  ::)

Vore ju intressant att veta vart den finns idag ?  ???

Mats Karlsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 juni 2011, 18:33:23 PM
Om jag inte minns fel, så pratade jag en gång med en ansvarig för Alpus tillverkningen, efter det att fabriken lagts ner, och han påstod att stommen till Alpus karossen stod på gården hos Utters buss i Frändefors, tyvärr minns jag inte vem jag pratade med.  ::)

Vore ju intressant att veta vart den finns idag ?  ???
Nu hänger jag inte med. Vilken stomme pratar Du om?

1896

Jag fattade det som att det var den rostfria stålstommen, alltså nån form av stomme att bygga efter.  :)

Mats Karlsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 22 juni 2011, 09:48:53 AM
Jag fattade det som att det var den rostfria stålstommen, alltså nån form av stomme att bygga efter.  :)
Det vet jag tyvärr inget om. Har varken sett eller hört något om detta. Det skulle i så fall kunna vara den person som byggde hotellbuss på ett gammalt BR145-chassi som hade något nytt projekt på gång och tänkte använde stommen till detta. Han jobbade nämligen lite åt Utters och fick ha sina grejer stående där.