Nytt & gammalt - tre SL-bilder från Danderyd

Startat av Hasse L, 16 mars 2020, 18:20:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


HYW 70A - Arriva 6969


TKX 68E - Arriva 7919


DEF 943 - Arriva 7012


Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

elliot


Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Jag håller med om att den vita skyltningen är snygg även på Scania Citywide.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Tack för alla positiva kommentarer!

Idag kom jag av en slump att få åka med 7920 från Solna till Danderyd. Så det fick bli en bild av denna också, när den kom tillbaka från Mörby station:

WHB 71J - Arriva 7920.

En trevlig buss att åka med, var det. Gott om framåtvända sittplatser - bara fyra stycken, de bakom främre hjulhusen är vända bakåt.

david96

Wow, vilket snyggt buss den där Arriva 6969.

homer

Hade missat att Arriva köpt nya Scanior också, trodde de bara var MAN som var nytt, mycket trevligt för förarna :)

Dock har jag en fråga som jag hoppas någon kan svara på, Bussen (7919) är en scania Citywide som är Klass II godkänd, hur är de möjligt? trodde inte att denna kaross kunde Klass II godkännas, har man gjort nån typ av förstärkningar eller vad är de frågan om? vet @svenskbusshistoria något?

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 mars 2020, 16:51:32 PM
Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Jag håller med om att den vita skyltningen är snygg även på Scania Citywide.

Bara en tidsfråga innan någon klåfingrig är framme och ändrar till orange...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JAB

Alldeles för mycket arbete att byta ut skyltarna om inte trafikförvaltningen ändrar sig om en färgändring från vita dioder till ambrafärgade, så dessa kommer nog att ha kvar sina vita skyltar.

Nico

På en del av de nya skyltarna kan man välja färg. SL har sedan inte specat färg utan det som man bedömer är om kontrastverkan är ok... och det är den med både vitt och orange.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman