I väntan på ev. uppdrag [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 14 juli 2020, 11:55:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det är fd Transdev 3745 med tidigare placering i Borås, alltså en systervagn till bussarna på bilden. Blev snygg i den nya färgen tycker jag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bernt Talbrant

Bussen på bilden är Transdev 3745 som kommer från trafiken i Sjuhärad. Den är inte med på bilden ovan då de fem bussarna är inhyrda av Nobina t v för att kunna användas i deras trafik i Boråsområdet.

AO

#17
VS-Persson som kör stora delar av regiontrafiken i Gävleborg blev ju tidigare uppköpta av Transdev. BUZ456 lär troligen hamna i Gästrikland eftersom regionbussarna har vit/röd-lack i Hälsingland, dock används fortfarande varumärket VS-Persson. Linje 91 har sedan juni flyttats över till regionbussavtalet för Gästrikland så behövs troligen ca 3 vagnar extra för det. Men hörde även av en chaufför att extrabussar kommer sättas in när gymnasieskolorna öppnar igen. Kanske är det användningsområdet för bussen.

BR

Jo, VS-Persson existerar ännu men inte så långt till...

Bussmicke

Hur länge till?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BR

#20
Kan inte säga ett exakt datum men vad de lider så kommer alla uppköpta bolag att heta Transdev. Sambus kommer med andra ord tex läggas ned.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bernt Talbrant

De fem från Transdev inlånade bussarna fanns inte längre kvar på denna plats när jag var i Borås häromdagen. På samma område stod nu fem av bussarna avsedda för Landvetterexpressen. Vet sign. yngrot kanske något om dess vidare öde? Kanske finns de vid Nobinas depå?

yngrot

Fd Transdev  som Nobina skulle låna är inte kvar i Borås.. Vet inte var de finns .

Landvetter express är numera där på åkeriet dåligt med plats i depån . Gamla Scania från 2008 ännu kvar används ibland
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina