Utforming busshållplatser

Startat av Christer K, 20 januari 2020, 16:41:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

Citat från: Nico skrivet 26 januari 2020, 01:02:50 AM
Sedan håller i alla fall inte jag med om att terminalen vid Jakobsberg stn. skulle vara direkt felaktigt utförd, tvärtom så är den relativt funktionell om man ser till de krav som ställs i dessa sammanhang. Det går dock aldrig helt att komma ifrån vissa brister, oavsett projekt, och visst finns det saker oxå i Jakobsberg som kunde ha gjorts bättre.
Ja mycket blev bra i terminalen, de som inte fungerar är. Underlaget, bärigheten har varit allt för dålig. Jämfört med ex danderydsterminalen eller gullmarsplan, har frekvensen av omlagande av ytan varit extremt hög. (Detta hade inget bussentreprenör kunnat ha förhindrat.)
Det andra, Gate A använd inte längre, eftersom den ligger för nära väggen. Detta borde lätt ha kunnat förutses av någon som kunde buss. 

Citat från: Nico skrivet 26 januari 2020, 01:02:50 AM
Däremot håller jag i gengäld gärna med om att terminalen i Täby är en flopp, men i det senare fallet så är terminalen och ytan den upptar dessutom privatägd (nuv. ägare är Unibail-Rodamco-Westfield SE).
Vissa saker som placering av räcken och kantstenar, borde ha kunnat lösas. Utan att den privata ägaren hade förlorat mark. Vilket är det som har lätt till de flesta skadorna på bussarna.