Trafikområde Norrtälje har de nöjdaste kollektivresenärerna i Stockholms län.

Startat av eldani, 28 februari 2014, 13:48:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Så ska busstrafiken förstärkas i kommunen
Landstingets trafikförvaltning skissar just nu på förstärkningar av busstrafiken i kommunen.
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2400397-sa-ska-busstrafiken-forstarkas-i-kommunen


Ulf Berlin



Joakim Wahlberg

Osäker på hur man gör där uppe, men här i Södertälje har jag mött nån som frågade om sånt här (resandeundersökning kallas de väl?) på 779, värsta skogslinjen ute i Nykvarn.

Detta känns ju iaf inte som bilden som man brukar höra om här..
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Walter

Nej enligt skribenter här är det ju fel typ av bussar som är risiga och ingen gillar med undantag av 676.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 01 mars 2014, 11:29:15 AM
Nej enligt skribenter här är det ju fel typ av bussar som är risiga och ingen gillar med undantag av 676.

För att inte tala om alla dessa regelbundna (helt ogrundande?) skriverier i andra medier än detta forum.


Dörrbroms

När jag var liten kallade man det för I-problem. :-)

Det händer att det är skrot som körs även på 639 men 76-vagnarna i Hallstavik är sköna.
Det är dock långa linjer, Hallsta-Stockholm är nästan 2 timmar i rödbuss.

Olle

Turtätheten i Norrtälje är ju inte mycket att hurra för heller, utom 676 och inom Norrtälje stad.

Ersa

Att slå sig på bröstet, konstatera att "allt är bra" och därefter luta sig tillbaka är inget optimalt arbetssätt. Mycket är okej, en del har blivit bättre, men åtgärdandet av många brister går långsamt och kommer ta åratal att förbättra. Vissa brister tar nog så lång tid att åtgärda att nästkommande operatör får "ärva" dem. Såsom dagens operatör ärvt ett flertal brister som inte hann åtgärdas av föregående operatör. Här har även huvudmannen en hel del eget ansvar att ta.

Att idag konstatera att man har nöjdare kollektivresenärer än t.ex Arriva i Norrort/Råsta verkar ju räcka för många tyckare som inte ens arbetspendlar kollektivt i dessa områden, så vi får väl lita på dessa utomstående att allt är bra idag, och att tankesättet "kunden i centrum" alltid tillämpas.

Andreas91

Jag har mycket svårt att tro att denna lilla undersökning har gjorts för någon annan linje än 676 (okej, även kanske på ett par turer på 637, 639, 677 och möjligtvis 641.) Jag har alltid trott att man (inte bara hos Nobina Norrtälje) har försökt sträva efter att få över bilister till att bli kollektivtrafikresenärer. Räknar vi bort Norrtäljes "stora" linjer - de jag nämnde ovan och kanske också stadslinjerna - så har jag tyvärr inte känt av det tidigare nämnda tänket någonstans i kommunens kollektivtrafik. I den del av kommunen jag håller till i, är det ju rena turen att man vet att bussen går där. Kan inte påminna mig om en enda reklamsatsning om busstrafiken där ute i modern tid. Inte ett smack! Har jag någon aning om när bussen går? Nej, inte en susning såvida jag inte kikar på tabellen vid hållplatsen. Jag är inte ett dugg förvånad över att bilanvändandet är stort däruppe. Det finns massvis med möjliga kunder hos SL-trafiken, men tyvärr känns vi lågprioriterade och ointressanta.. Jättetråkigt - verkligen! Jag är överlycklig över att min familj har en bil så att man smidigt kan ta sig runt i regionen.

EDIT: Ordet attribut hade ingenting med saken att göra. Jag hade en idé om hur inlägget skulle se ut, medan mobiltelefonen hade en helt annan bild..

J0han

Citat från: Andreas91 skrivet 02 mars 2014, 19:10:29 PM
Jag har mycket svårt att tro att denna lilla undersökning har gjorts för någon annan linje än 676 (okej, även kanske på ett par turer på 637, 639, 677 och möjligtvis 641.) Jag har alltid trott att man (inte bara hos Nobina Norrtälje) har försökt sträva efter att få över bilister till att bli kollektivtrafikresenärer. Räknar vi bort Norrtäljes "stora" linjer - de jag nämnde ovan och kanske också stadslinjerna - så har jag tyvärr inte känt av det tidigare nämnda tänket någonstans i kommunens kollektivtrafik. I den del av kommunen jag håller till i, är det ju rena turen att man vet att bussen går där. Kan inte påminna mig om en enda reklamsatsning om busstrafiken där ute i modern tid. Inte ett smack! Har jag någon aning om när bussen går? Nej, inte en susning såvida jag inte kikar på tabellen vid hållplatsen. Jag är inte ett dugg förvånad över att bilanvändandet är stort däruppe. Det finns massvis med möjliga kunder hos SL-trafiken, men tyvärr känns vi lågprioriterade och ointressanta.. Jättetråkigt - verkligen! Jag är överlycklig över att min familj har en bil så att man smidigt kan ta sig runt i regionen.

EDIT: Ordet attribut hade ingenting med saken att göra. Jag hade en idé om hur inlägget skulle se ut, medan mobiltelefonen hade en helt annan bild..

Inte bara dom stora linjerna har SL delat ut lappar ombort då resenärer får svara på frågor, Jag fick iaf svara på frågor dels när ja har åkt 657 och 651

Andreas91

Citat från: Johan Ek skrivet 03 mars 2014, 20:08:39 PM
Inte bara dom stora linjerna har SL delat ut lappar ombort då resenärer får svara på frågor, Jag fick iaf svara på frågor dels när ja har åkt 657 och 651

Jag smet in stadslinjerna i mitt inlägg.

ichessy

Citat från: Johan Ek skrivet 03 mars 2014, 20:08:39 PM
Inte bara dom stora linjerna har SL delat ut lappar ombort då resenärer får svara på frågor, Jag fick iaf svara på frågor dels när ja har åkt 657 och 651

Det var längesen när jag åkte buss då det delades ut lappar som man fick fylla i. Det hände på SL linje 516 nån gång vid året 2010, men kundundersökningar sker även i andra län som till exempel i Blekinge, då när jag en gång åkte linje 600. 
Software Developer