Huvudmeny

Tranås

Startat av S Svensson, 29 juli 2009, 23:00:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Möjligt att jag missat något. Men om jag minns rätt stod det i "Turlistan" att Buss i Väst fick trafik i Tranås. Hur är trafiken i så fall fördelad på företag och vilka bussar finns där ? Sören S 

1896

Blir väl inget klart förräns i September, vad jag vet.

S Svensson

Tack för svaret i alla fall. Jag hade dock ett minne av att det stod i "Turlistan" för några år sedan att BiV fick trafik i Tranås. Blev det ändring eller var det en felaktig uppgift?

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 30 juli 2009, 21:42:58 PM
Tack för svaret i alla fall. Jag hade dock ett minne av att det stod i "Turlistan" för några år sedan att BiV fick trafik i Tranås. Blev det ändring eller var det en felaktig uppgift?

Buss i Väst har bara uppdrag i västligaste delen av Jönköpings län. Jag vet inte om de lagt bud på andra delar av länet och då eventuellt bara fick Tranås. Men de kör i alla fall inget där i dag så om det var så lär de ha överlåtit anbudet på något icke delägareföretag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

1896

Buss i Väst fick ju trafik i Västervik, Kalmar län för nåt år sedan, måste ju vara det du far efter....?

S Svensson

Citat från: 1896 skrivet 31 juli 2009, 13:48:46 PM
Buss i Väst fick ju trafik i Västervik, Kalmar län för nåt år sedan, måste ju vara det du far efter....?
Inte alls! Detta ligger i Kalmar län. Tranås handlas upp av både Jönköpings lhm resp Östergötlands lhm beroende vilka linjer det handlar om. 

1896

Ja, så kanske det är, Lingmerths har väl allt i Tranås vad jag vet.

Bussmicke

Utom nån linje som Arriva kör.
Man jag har för mig nån mer kör, Patrik har visat bilder men jag minns inte vilket bolag det var
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Turbo

Arriva kör på Linje 120 Tranås - Aneby, Lingmerths någon em.tur bara.
Aneby Buss kör Linje 160 Tranås - Aneby.
Linmerths kör det mest på Linje 150 Tranås-Eksjö, samt Linje 155 Tranås-Sommen, Linje 151 Tranås - Duvebo.
Anbuden på trafik var sista dagen att lämna in den 7 Juli -09. I början på September kommer tilldelningsbeslut.

1896

Lingmerths har väl Österbymo också, en gammal SJ-buss depå, den upphandlas väl av Östgötatrafiken.

Jens

Lingmerths kör Tranås - Österbymo och Eksjö - Österbymo i Östgötatrafikens färger ja. Sen kör man också det mesta av trafiken Aneby - Jönköping som en naturlig fortsättning till Tranåslinjerna.

Med tanke på att Lingmerths, Carlstens och Taxi Nyberg är i gemensamt ägande och därmed är bland de större aktörerna i området kan man väl rimligen tänka sig en intern plan om att köra mycket trafik i nästa upphandlingsperiod ...

Turbo

Lingmerths kör även Linje 630, 631 i Österbymo. Depån i inhyrda lokaler. SJ Buss har aldrig varit där, däremot så var grundaren till trafiken och de sista åren entreprenör åt AB Östgötatraiken AB E A Forsberg. (Startades av fadern Erik, och tog sedan över efter sonen Sune)