Boggivagn på linje 77 (Karolinska sjukhuset norra-Liljeholmen) - 8 juli 2020

Startat av Mikael T Nilsson, 08 juli 2020, 18:44:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



I dag dök en boggivagn upp på linje 77 mellan Karolinska och Liljeholmen. Jag vet inte om det är ovanligt (jag har i alla fall inte sett det tidigare). Det verkar dock som att den ingick i ett omlopp med bl a linje 152 (som inte trafikeras med ledvagn), så detta är kanske normalt.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Tack för din bild!
Nu är det ju sommartidtabell som gäller, men i "vintras" gick regelbundet en boggibuss vid lunchtid ett eller ett par varv på linjen. Övergick sedan till annan linje vid Liljeholmen. 12.35 stod kameraklockan på vid fototillfället.


CSB 402 - Keolis 5708.

Mikael T Nilsson

Tack för din bild! Det är förstås p g a sommartabellen. Övriga turer jag såg trafikerades med ledvagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Sen eftermiddag/kväll kan det också dyka upp boggibuss på 77:an vid Fridhemsplan under vintertidtabellen.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Filip S

Förra veckan sågs även kortvagnen 4721 på 77an, något ännu ovanligare än boggivagn kan jag tänka mig. Blev själv väldigt förvånad  :)

Mikael T Nilsson

Intressant! Tack för era svar. Senast jag såg 12-metersvagn på linje 77 var nog när det var Hornsberg som var trafikutövare för linjen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.