Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.

1896

Västtrafik, anbudsöppning 20150127, kl 13.00.

Walter

Citat från: Kung Vasa skrivet 23 januari 2015, 12:32:18 PM
Västtrafik, anbudsöppning 20150127, kl 13.00.

Så länge det inte är tilldelning blir det ju inget offentligt. Anbudsöppningen sker ju lång tid innan tilldelning och då är det fortfarande sekretess som gäller.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Hur gick det med Orust,  Alingsås och Lerum?
Var det inte överklagat?
Vilka linjer på Orust gällde det och vem kör dem nu?
Frågar eftersom jag håller på med semesterplanering

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Vilka upphandlingar kommer att genom´föras under 2015?

Jag har hört talas om Södertälje, men jag kan ha fel? Västtrafik och Skånetrafiken?

Hur går det med upphandligen i Borås Tätort och i Dalarna?

Finns det mer?

bisquit

Paketet Karlskoga-Degerfors. Skall ut på anbud. Då LT sagt upp avtalet med Söne. För att kunna förhandla fram ett bättre avtal, med utökad trafik..

Sundås

Citat från: bisquit skrivet 23 februari 2015, 19:29:09 PM
Paketet Karlskoga-Degerfors. Skall ut på anbud. Då LT sagt upp avtalet med Söne. För att kunna förhandla fram ett bättre avtal, med utökad trafik..

Är det en så pass stor utökning att man behöver upphandla om?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Gäller det som skall ut all deras trafik eller bara en del av det?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Var finns det någon information att läsa om upphandlingen Kga Dfs?
Eller gäller det bara stadstrafiken i Karlskoga?

mvh Stefan P

Hannes L

Ang. Lerum!

Enligt en förare jag talat med har Nettbuss vunnit i tingsrätten, vilket Bergkvarabuss nu överklagat till hovrätten. Är processen inte klar innan den här månaden är slut, får Söne förlängt till juni 2016. Kan nog bli segdraget detta. Tror dock personligen på Nettbuss.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Hannes L skrivet 01 mars 2015, 13:08:16 PM
Ang. Lerum!

Enligt en förare jag talat med har Nettbuss vunnit i tingsrätten, vilket Bergkvarabuss nu överklagat till hovrätten. Är processen inte klar innan den här månaden är slut, får Söne förlängt till juni 2016. Kan nog bli segdraget detta. Tror dock personligen på Nettbuss.

Tingsrätten och hovrätten har inget med detta att göra utan det är förvaltningsrätten som handhar överprövning av upphandlingar. Nästa instans blir kammarrätten. Så den föraren verkar tyvärr inte vara särskilt välunderrättad. 

Ingemar har säkert lite att tillägga.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ingemar

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 mars 2015, 14:01:29 PM
Tingsrätten och hovrätten har inget med detta att göra utan det är förvaltningsrätten som handhar överprövning av upphandlingar. Nästa instans blir kammarrätten. Så den föraren verkar tyvärr inte vara särskilt välunderrättad. 

Ingemar har säkert lite att tillägga.
Även om föraren fått namnen fel, så är det i princip riktigt. Första instans har dömt till Västtrafiks/Nettbuss fördel. Nu ligger det hos andra instans. Kommer det inget besked innan slutet av mars, så skriver Söne/Buss i Väst kontrakt på att köra fram till juni 2016.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

1896

Citat från: Kung Vasa skrivet 23 januari 2015, 12:32:18 PM
Västtrafik, anbudsöppning 20150127, kl 13.00.

Hur lång tid ska det behöva ta innan vi får ett besked ?  ???

mittlinje

Citat från: Kung Vasa skrivet 05 mars 2015, 10:20:49 AM
Hur lång tid ska det behöva ta innan vi får ett besked ?  ???

Var väl bara en prekvalificering inför kommande upphandling 2016, inget som redovisas utåt? Underlagen skall komma ut i slutet av februari/början av mars?

1896

Citat från: mittlinje skrivet 05 mars 2015, 12:31:41 PM


Var väl bara en prekvalificering inför kommande upphandling 2016, inget som redovisas utåt? Underlagen skall komma ut i slutet av februari/början av mars?

Det är en försenad upphandling från -14 gällande mest expressbussar i Göteborgs området. Nu när man väl har öppnat anbuden ska det väl inte behöva ta så lång tid att fatta beslut om tilldelning. När äger Västtrafiks nästa styrelsemöte rum ?  ???

mittlinje

Citat från: Kung Vasa skrivet 05 mars 2015, 13:29:39 PM
Det är en försenad upphandling från -14 gällande mest expressbussar i Göteborgs området. Nu när man väl har öppnat anbuden ska det väl inte behöva ta så lång tid att fatta beslut om tilldelning. När äger Västtrafiks nästa styrelsemöte rum ?  ???

Vilka expressbussar då? Vid upphandling inför 2015 blev det uppdelning där bl a Alingsås och Lerum ingick medans alla expresslinjer (bl a längs bohuskusten) blev uppskjutna till 2016, d v s de som skall komma ut i dagarna som jag skrev om ovan,  inlämning i maj/juni 2015, tilldelning i augusti 2015 och start juni 2016. I övrigt bara överprövningar som man väntar på svar på, t ex Borås.