Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.


Jacob med C

Är bara linje 12,20 och 100 på Norrlandskusten som är överklagat? 21 blev inte överklagat?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

BR

Så är de, linje 21 ska Vilhelmina taxi köra.

Gällande 12,20 och 100 så går det vidare då nu Länstrafiken själva tydligen överklagat då Connect ska ha fått trafiken eftersom dom slutade 2:a.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BR

Byberg & Nordin får trafiken mellan Umeå och Umeå Hamn i Holmsund som anslutningstafik till/från Wasaline.

https://www.tabussen.nu/media/2426/tilldelningsbeslut_objekt-23101_umeå-hamn.pdf

Walter

Nobina anger i pressmeddelande att de vunnit trafik Luleå-Boden, 12 bussar start juni 2022. Två års avtal, inga optionsår.
Avtalsspärr till 15 oktober.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1


Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 06 oktober 2021, 12:42:36 PM
Nobina anger i pressmeddelande att de vunnit trafik Luleå-Boden, 12 bussar start juni 2022. Två års avtal, inga optionsår.
Avtalsspärr till 15 oktober.

Varför så kort tid?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Får ju främst beställaren svara på. Kanske ska man slå ihop flera mindre paket till större och därmed behöver få samma sluttider p avtalen tills dess, eller en linje som ska utvärderas. Vet inte om den finns idag eller är ny?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Larmal

Linjerna mellan Boden och Luleå har ju funnits sedan urminnes tider. Man har gjort lite variationer ibland med snabbussar. Pendeltåg finns ju numera parallellt så det kan vara en förklaring till korta tiden. Men troligen beror det mest på att Länstrafiken håller på att se över alla linjer. Det blir ju mest bekymmer med anskaffning av bussar för endast två år.

Ersa

Blir väl leasing av bussar helt enkelt. Nya avtal och tilläggsavtal på sisådär 1½ - 2½ år har förekommit i andra län, t.ex Jämtland, tidigare, och då har bussarna oftast leasats på samma tid som avtalet.

virtual1

Beroende på krav så torde väl Nobina inte ha några större problem att flytta övertaliga bussar annars till linjen från andra delar av landet.

Bussmicke

Den anbudsvinsten går ju hand i hand med Upplandsförlusten så Bussar är inga problem.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Erling.L

Saxat från Keonet nu på morgonen

"På hemsidan för Trafiknämnden i Stockholm framgår att tilldelningen för Nacka/Värmdö (E36C) och Huddinge/Botkyrka/Söderort (E37C) kommer att ske den 19 oktober."
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus