7:e januari i Falun...

Startat av Wetjo, 12 december 2014, 11:06:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

... Överger vi Östra Hamngatan/Falugatan och börjar trafikera Knutpunkten.
Kommer nog att bli vissa felkörningar och vilsna trafikanter i början.

1896

Själv har jag aldrig riktigt förstått varför man rev terminalen -88-89, men denna nya bussgata ligger tydligen alldeles i närheten, fast närmare jvst, så det kanske blir bra denna gång....     Dock så kommer bussarna längre från själva Centrum, så affärerna kommer säkert att missgynnas.

Fikman

Citat från: Kung Vasa skrivet 12 december 2014, 17:36:37 PM
Själv har jag aldrig riktigt förstått varför man rev terminalen -88-89, men denna nya bussgata ligger tydligen alldeles i närheten, fast närmare jvst, så det kanske blir bra denna gång....     Dock så kommer bussarna längre från själva Centrum, så affärerna kommer säkert att missgynnas.

Det skulle bli en knutpunkt för både tåg och buss var det tänkt å dom flytta terminalen granne med järnvägen, allt samlat på ett ställe, men det var för långt bort för resenärer så därför tillkom hpl östra hamngatan medans man utredde vad att göra, har väll utretts å stötts å blötts i en 12-14 år om jag mins rätt.
Nu har dom ju bara vridit bussgatan 90grader mot gamla stationen

1896

Det är tydligen trångt vid vissa hållplatser vid vissa tidpunkter, men tanken kanske är att man bara ska lasta och åka ?  ???

Wetjo

Citat från: Kung Vasa skrivet 14 januari 2015, 21:28:45 PM
Det är tydligen trångt vid vissa hållplatser vid vissa tidpunkter, men tanken kanske är att man bara ska lasta och åka ?  ???

Så länge du kör utan dubblering funkar det, men i rusning med dubblering då "skiter det sig"...
Falun har fler linjer nu än när man började diskutera detta...