Arrivas rekordböter till SL bantades med 70 miljoner

Startat av eldani, 18 juni 2014, 15:03:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Buss- och tågoperatörens böter till Storstockholms Lokaltrafik (SL) efter Arrivas havererade övertagande av trafiken i Norra Storstockholm bantades med minst 70 miljoner kronor. Ändå fick i våras Arriva betala det största vite som någonsin krävts ut av en operatör i svensk kollektivtrafik, 174 miljoner kronor för den fiaskoliknande trafikstarten, skriver lokaltidningen Mitt i som länge har följt
Arrivaskandalen i Stockholm.

Vad jag tycker om artikeln. Det var en hel del pengar som Ariva fick betala sen fick dom lite rabatt.

http://www.bussmagasinet.se/2014/06/arrivas-rekordboter-till-sl-bantades-med-70-miljoner/

Ersa

Du får gärna börja markera tydligare vilka som är tidningens ord, och vilka som är dina. Som det ser ut nu ger du intrycket att tidningscitatet enbart är din egen formulering, vilket kan vara otydligt för många.

eldani

Citat från: Ersa skrivet 18 juni 2014, 17:36:18 PM
Du får gärna börja markera tydligare vilka som är tidningens ord, och vilka som är dina. Som det ser ut nu ger du intrycket att tidningscitatet enbart är din egen formulering, vilket kan vara otydligt för många.
Ok det tänkte jag inte på. Tack för att du påvisade det för mig.