Huvudmeny

288:an

Startat av MartinMartin, 06 december 2010, 13:01:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Ja, nu börjar dom väl bli härdade på UL Linje 811.
Man ska tydligen vara glad om man kommer fram med livet i behåll,
även om det var lindrigt den här gången.

http://www.unt.se/uppsala/tva-trafikolyckor-under-morgonen-1149314.aspx

Utryckning Uppsala var snabba ut med bilder

Jan

Det är mest tillfälligheter.
I branschen 37 år

Ersa

Inte är det tillfälligheter att 288:an är mer olycksdrabbad än många andra vägar i området.

vesslan30

Tycker chauffören gjorde ett bra jobb där .Som klarade av att unvika lastbilen som körde rätt ut . Det som var tråkigt var att det var 4 st av passagera som åkte med nu var med om olyckan 2007 
:( :( :( :(

KG

Det där vägbygget är LIVSFARLIGT!

Jag förstår inte att Nobina och KR Trafik inte sätter ner foten mot den galenskap som råder.

Det är oftast 70 eller 90km/h på vägen trots arbeten och helt plötsligt dyker det upp en betongavspärrning en bit in in körbanan när man kör i kolmörkret. Det finns eller har funnits platser där två tunga fordon inte har kunnat mötas utan att detta skyltas!

SKANDAL säger jag!

Ersa

Den sträckan med vägbygget lär skörda många fler olyckor innan vägen är klar.

Även den andra olyckan i artikeln var otäck. Jag passerade den 5-6 minuter efter att den hänt. En röd personbil hade kört in i vänstra framhjulet på en bil från Svevia, och även den inblandade plogbilen tillhörde Svevia. Från vilket håll personbilarna kommit ifrån var det dock svårt att se då bägge hade snurrat runt.
Jag kan inte förstå att man inte snarast bygger om trafikplats Brunnby (korsningen E4/RV77). Idag är det 70 km/t på RV77 under E4, i kombination med dålig sikt vilket gör att bilar som kommer från E4 ofta blir påkörda av snabbkörande bilister på RV77. Bygg två cirkulationsplatser så fort som möjligt på RV77, gärna med Tönnebro som förebild. Det ska väl få ner hastigheten på 77:an och bidra till färre krockar.

MartinMartin

Citat från: vesslan30 skrivet 06 december 2010, 19:44:45 PM
Tycker chauffören gjorde ett bra jobb där .Som klarade av att unvika lastbilen som körde rätt ut . Det som var tråkigt var att det var 4 st av passagera som åkte med nu var med om olyckan 2007 
:( :( :( :(

Absolut! Mycket bra agerande.
Men det är en jobbig väg, framför allt när det är mörkt ute och tråkigt att den är så olycksdrabbad.

Men det blir förhoppningsvis en bra väg när det är klart !!

MartinMartin

Citat från: KG skrivet 06 december 2010, 21:38:47 PM
Det där vägbygget är LIVSFARLIGT!

Jag förstår inte att Nobina och KR Trafik inte sätter ner foten mot den galenskap som råder.

Det är oftast 70 eller 90km/h på vägen trots arbeten och helt plötsligt dyker det upp en betongavspärrning en bit in in körbanan när man kör i kolmörkret. Det finns eller har funnits platser där två tunga fordon inte har kunnat mötas utan att detta skyltas!

SKANDAL säger jag!

Jag kan inte annat än hålla med !!!

lil-sis

Citat från: vesslan30 skrivet 06 december 2010, 19:44:45 PM
Tycker chauffören gjorde ett bra jobb där .Som klarade av att unvika lastbilen som körde rätt ut . Det som var tråkigt var att det var 4 st av passagera som åkte med nu var med om olyckan 2007 
:( :( :( :(

Det var så alltså.

Jag misstänkte det när de skrev att några blev svårt chockade. Stackars människor :(