Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Nån som förresten hört nåt om Keolis överklagan för Stockholm SSV?

Peter Öden

Hej !

Ännu har inget besked kommit från förvaltningsrätten gällande det överklagande beslutet om tilldelningen av regiontrafiken i Gästrikland.

Mvh Peter Ö

Buss_Lund

Hej!
Lund stadsbusstrafiken tilldelning 10 dagar överklaga avtalsspärr har gått ut som ingen har överklagat den tilldelade så tydligt är Keolis ska får Lund stadsbusstrafiken i nästa år vet jag. Jag vet inte när ska skånetrafiken och Keolis ska antecknar avtal.
Blir så spännande Keolis får paketet första gång i skåne

Bussmicke

Andra avtalet i rad som Keolis vinner utan att överklagas, då måste man ha blivit proffs på att göra anbud. Bara att gratulera.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund

Ja precis keolis har klarar sig utan överklaga verka som så gratulera till keolis vann i lund stadsbusstrafiken

Maven

Citat från: Bussmicke skrivet 20 januari 2022, 22:35:11 PM
Andra avtalet i rad som Keolis vinner utan att överklagas, då måste man ha blivit proffs på att göra anbud. Bara att gratulera.


Absolut, stort grattis!
Det brukar ju gå i omgångar vilket av de stora bolagen som vinner mest för tillfället. Förhoppningsvis har man hittat rätt nivå, det är lättare att vinna med att räkna fel än med att räkna rätt. Och då menar jag inte att räkna rätt på trafiken, för det har väl alla stora bolag kompetens för, utan numera handlar ju väldigt mycket om vilka prognoser och antaganden man gör för vad som händer under avtalsperioden.

Ersa

Det är väl snarare Skånetrafiken som lyckats genomföra en upphandling utan brister?

Erling.L

Tja Keolis har väl Vunnit tre områden utan överklaganden

Tå 21 (L16x/17/25) Västtrafik

Uppsala upphandlingen

o nu Lund
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Jaha så den överklagades inte heller. Trevligt då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund

Jag är så längtar tills keolis ta över Lund stadsbusstrafiken så stort grattis till keolis dom vann 3 område utan överklaga äntligen blir kul se keolis får Lund stadsbusstrafiken

Gano

Citat från: Ersa skrivet 21 januari 2022, 09:39:47 AM
Det är väl snarare Skånetrafiken som lyckats genomföra en upphandling utan brister?

Det är väldigt sällan som Skånetrafikens upphandlingar överklagas. På tågsidan har man lyckats genomföra för både Påga och Öresundstågen i närtid utan överklaganden. Likaså på bussidan har man upphandlat i princip all regionbusstrafik på kort tid utan överklaganden. Förutom Kristianstad då där Arrivas anbud vann. Den överklagades av Keolis och hur det går i dagsläget vet jag inte.

Bussmicke

Avslogs inte det?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Då är det väl snarare Skånetrafiken som ska ha gratulationer till en seriös verksamhet.

Gano

I K-stad avslogs det väl i lägre instans men Keolis överklagade även det. Tydligen kör Arriva idag på en direktupphandling i K-stad.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.