Huvudmeny

operativsystem?

Startat av michael k, 13 januari 2009, 00:55:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael k

vad har ni för operativsystem?
själv kör jag ubuntu på min lappis samt min stationära
min grabb har vista på sin burk enbart för spelandets skull

http://www.youtube.com/watch?v=pTRsLW0eet0

pst död åt bill samt inga sura äpplen här ;D

RoTe


michael k

är inte det ett sportarr? ;D

JB

OS X 10.4 "Tiger" på min enda dator.

/Jonas

Ante

OS X 10.5 "Leopard" på min enda dator ;)

Mer användarvänligt operativsystem får man leta efter. Har man ytterligare Appleprodukter (såsom iPod eller iPhone) fungerar dessa ljuvligt bra ihop med Leopard också!

Ingwar Åfeldt

Citat från: Ante skrivet 13 januari 2009, 20:09:20 PM
OS X 10.5 "Leopard" på min enda dator ;)

Mer användarvänligt operativsystem får man leta efter. Har man ytterligare Appleprodukter (såsom iPod eller iPhone) fungerar dessa ljuvligt bra ihop med Leopard också!

Kan bara instämma, inga krascher, inga frysningar, inga fragmenterade diskar. Det bara fungerar. Jag har OS X 10.5 i min laptop och i den ena desktopdatorn plus OS X 10.4 i en äldre desktop.

Cero

#6
Citat från: Ante skrivet 13 januari 2009, 20:09:20 PM
OS X 10.5 "Leopard" på min enda dator ;)

Mer användarvänligt operativsystem får man leta efter. Har man ytterligare Appleprodukter (såsom iPod eller iPhone) fungerar dessa ljuvligt bra ihop med Leopard också!

Håller med. Kör OS X 10.5.5 och det fungerar utmärkt. Förutom att det fungerar bra gentemot andra Appleprodukter har det heller inga problem att hitta och kommunicera med produkter från andra tillverkare, exempelvis windowsdatorer. Det kallar jag plug-and-play. Tvärtom fungerar dock inte lika bra, men windowsdatorer brukar ju ha problem att hitta och kommunicera med varandra också ibland, så man kanske inte ska kräva att de ska hitta Macar?

Har under året fasat ut alla windowsburkar utom en nödmaskin. Som småföretagare har man inte råd att köra med Bills prylar. Blir för mycket driftstrul och felsökning och sådant tjänar man inga pengar på. ;D Kör dock Vista parallellt i en av Macarna och faktum är att Windows känns stabilare och snabbare i den än i en PC avsedd för Windows.

Ante

Citat från: Cero skrivet 13 januari 2009, 21:13:12 PM
Håller med. Kör OS X 10.5.5 och det fungerar utmärkt. Förutom att det fungerar bra gentemot andra Appleprodukter utan har det heller inga problem att hitta och kommunicera med produkter från andra tillverkare, exempelvis windowsdatorer. Det kallar jag plug-and-play. Tvärtom fungerar dock inte lika bra, men windowsdatorer brukar ju ha problem att hitta och kommunicera med varandra också ibland, så man kanske inte ska kräva att de ska hitta Macar?

Har under året fasat ut alla windowsburkar utom en nödmaskin. Som småföretagare har man inte råd att köra med Bills prylar. Blir för mycket driftstrul och felsökning och sådant tjänar man inga pengar på. ;D Kör dock Vista parallellt i en av Macarna och faktum är att Windows känns stabilare och snabbare i den än i en PC avsedd för Windows.

Kul att det är så pass många macanvändare här ändå! Måste ju ändå säga lite till Windows försvar att det kanske största problemet för det operativsystemet är att inte varje PC har komponenter som är ihopplockade för att fungera finfint med varandra som Apple har gjort till macarna.

Think different ;)

Tommy E

Själv kör jag Vista av en redan nämnd anledning, spel. Jag planerar dock att överge Windows någon gång i framtiden.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Simon Bertilsson

Jag har Mac OS X Leopard på min Macbook.
Bra mycket bättre än Windows iaf! Det enda jag saknar är SJK's tågklarerarspel... ;)

Nupski

Kör Vista Home Premium just nu inget att hänga i julgranen men räknar dagarna tills då tre års serviceavtalet löper ut. Sen blir det Macbook. Kör en gammal Debian dist på filservern.

mjtag

Har Windows Vista home premium eller Vista home skräp som jag kallar det då Vista är det sämsta som Microsoft nånsin producerat.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

markuz85

Citat från: mjtag skrivet 14 januari 2009, 00:52:47 AM
Har Windows Vista home premium eller Vista home skräp som jag kallar det då Vista är det sämsta som Microsoft nånsin producerat.

Vänta bara tills Windows 7 kommer, det kommer att bli underbart :)

mjtag

#13
Citat från: markuz85 skrivet 14 januari 2009, 02:21:49 AM
Vänta bara tills Windows 7 kommer, det kommer att bli underbart :)
Det tvivlar jag på. Är inte det en vidareutveckling av Vista? Hoppas det ger några förbättringar i alla fall.
Hade jag själv fått välja operativsystem hade jag valt Windows XP.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

robbes

Citat från: markuz85 skrivet 14 januari 2009, 02:21:49 AM
Vänta bara tills Windows 7 kommer, det kommer att bli underbart :)


Läste ett test av det de rekomenderade inte folk att byta till det från xp ens då är det illa