Året i bilder...

Startat av Patrik, 31 december 2011, 08:12:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

I januari jobbade jag på Arlanda och ingenting speciellt hände så tyvärr blev det ingen bild då...


I februari körde jag "premiärbussen" för Quality Hotel som min arbetsplats hade tagit över.


I mars åkte jag ut och fotade lite på min lediga dag och hamnade tydligen här, utanför Arlanda.


I april åkte jag en sväng över natten till Vetlanda, jag tog en bild och sen åkte jag hem igen.


I maj körde jag norrut mot min nya hemstad och passade på att fota lite bussar längs vägen och utanför Vojmån tog jag denna.


Veckan senare hade jag min första egna körning på nya arbetsplatsen och jag for till Riksgränsen som tågersättning.


I juni körde jag "Pajala-bussen", alltså denna godsare och enkel väg till Pajala från Kiruna är ca 184km.


I juli åkte jag lite bil denna varma dag och denna buss passerade strax utanför Kiruna.


I augusti åkte jag på en liten roadtrip till Soppero med tjejen och strax utanför Vittangi stod denna parkerad, numera stationerad i Karesuando.


I september hade jag en beställning ut till Björkliden för att hämta folk.


I oktober åkte jag ner till Stockholm för att ta hand om lite saker och jag tog en sväng till Norrtälje.


I november tog vi ännu en roadtrip och hamnade i Karesuando och på finska sidan stod denna parkerad.




I december firades julen hos chefen i Vittangi och varför då inte passa på att fota sig med den äldsta bussen som ännu går i trafik, årsmodell 1997 med manuell växellåda och godsskåp längst bak.
Körs oftast på linje 51 mellan Vittangi och Kiruna, inte Pajala som på bilden...

Gott Nytt År från Sveriges nordligaste stad som har ett antal decimeter snö just nu!
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Max W

Stort tack Patrik för denna fina årskrönika.
Passar samtidigt på att önska Dig Ett GOTT NYTT ÅR!
/Max

Bussmicke

Tack själv från grönområdet Västerås..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert T


bisquit

Mycket härligt bildsvep. Gott Nytt ifrån ett kallt men soligt och snöfritt Kumla. 8)

Taunusch

Gott nytt år!  :)

Ser fram emot fler fina bilder/bildrepotage från Kiruna med omnejd! Alltid lika trevligt!  8)

Knut

Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Robban

Gott Nytt År till dej med Patrik och må kameran alltid vara med dej  ;)

Suktar redan efter flera reportage från Sveriges nordligaste delar.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Muk

Trevligt! Ser alltid fram emot dina bildsvep. Har du lyckats beta av alla norrbottens kommuner ännu?

Jacob

Mycket trevligt och fina bilder. Får tacka speciellt för första bilden!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius


  Många härliga och trevliga bilder, som vanligt Patrik.

  Kul att se att du trivs där uppe. Men kan du inte skicka ner lite snö hit och inte behålla allt själv  ;)

  //Niclas

Patrik

Tack alla!  :)

Citat från: Muk skrivet 01 januari 2012, 23:50:35 PM
Trevligt! Ser alltid fram emot dina bildsvep. Har du lyckats beta av alla norrbottens kommuner ännu?

Det gjorde jag redan sommaren 2010, nu är det mest jobb som gäller.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Bussmupp


ch buss


I februari körde jag "premiärbussen" för Quality Hotel som min arbetsplats hade tagit över.

Hej, Undrar om den Neoplan finns kvar i Arlanda?

Jag saknar mig jätte mycket den busstyp.

// Ch buss