Huvudmeny

Blandade SL-bilder

Startat av Marc, 10 september 2011, 11:04:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

För att blanda alla nya bussar som visas på bild från SL-landet, så kommer här ett svep med enbart äldre vagnar:


Nobina 1839 har fått förlängt liv hos Tyresö, många av dess släktingar i 183X serien har setts i Värtahamnen på export den senaste tiden.


Ytterligare en Tyresövagn med lite kosmetikafix att önska.


En kändis för mig, nu lånevagn i Sydväst.


Likaså denna, verkar som lånebussarna är frekventa kring Tumba, precis som Fredrik Gelin skrev i tidiagre inlägg.


Västerhaninge är ytterligare ett trevligt ställe att finna gamla bussar på. Samma 1839 igen, som nu säkerhetskontrollen verkar ha missat en detalj flera dagar i rad.


Vana passagerare hittar snabbt till rätt buss, men någon form av värdar finns ändock på plats.


Färggrannt var ordet!


Skåningar på besök.


Till sist en stolt värmlänning!

Bussmicke

Citat från: Marc skrivet 10 september 2011, 11:04:06 AM


Likaså denna, verkar som lånebussarna är frekventa kring Tumba, precis som Fredrik Gelin skrev i tidiagre inlägg.


9624 är rätt nummer, undrar hur de fick till detta..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 10 september 2011, 17:33:42 PM
9624 är rätt nummer, undrar hur de fick till detta..

Det är en omloppsnummerlapp. Eriksberg börjar på 7.

/Ted

MrX

Själv fick jag den stora äran att ratta 1839 igår (!) faktiskt på just Nynäsersättningen. Men jag hade långärmad skjorta så jag körde inte på den tagna bilden ;) Och jag måste säga att det var en trevlig vagn att köra, trött visserligen men riktigt stabil på motorvägen. Den generationen Volvobussar är nog min personliga favorit, jösses vilka bussar! Det märktes knappt att 1839 är 15 år gammal, härligt värre.

57010

Hejsan Marc ! kul se att du även tar en o annan bild på Sl -bussar med . Ska över till Lettland och Riga i veckan så det blir lite tittande på Autoosta innan bussen till Talsi avgår brukar ta en senare för det dyker upp en o annan svensk där sist såg jag bara skymten av en av våra Expressvagnar så en del får nytt liv där .
Hälsning Thomas Magnusson ( Swe Expr ) :)

MrH

Citat från: Marc skrivet 10 september 2011, 11:04:06 AM
För att blanda alla nya bussar som visas på bild från SL-landet, så kommer här ett svep med enbart äldre vagnar:


Likaså denna, verkar som lånebussarna är frekventa kring Tumba, precis som Fredrik Gelin skrev i tidiagre inlägg.



Det här Marc, andas lite nostalgi för mig! Denna vagn kom i en serie om 7 st (?) till Tyresö när jag bodde där för en del år sedan, på den tiden boggivagnar inte var så vanliga (utom då vid garaget på andra sidan Skurubron förstås!). Vagnarna hamnade ju sedan i Björknäs. Både du och jag har väl rattat denna och syskonen otaliga gånger!  Mycket trevliga att köra vill jag minnas. ;D

/MrH

tågluffaren

Skånetrafiken och Värmlandstrafik på Nynäsbanan! Jag som inte hade nåt att göra immorn, perfekt :)

Bussmicke

Gå in på SL:s hemsida och kolla när 35C avgår, den har bara ett fåtal turer om dagen så du inte behöver stå länge i onödan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Marc skrivet 10 september 2011, 11:04:06 AM

Till sist en stolt värmlänning!

Mmmm... det var länge sen bilder på riktiga bussar likt denna visades på detta forum. :)

DEB

Mycket fina och trevliga bilder, då ska jag nog ställa mig i Västerhaninge nån dag och vänta in 1839! ;D
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussföraren

Citat från: MrH skrivet 10 september 2011, 21:34:52 PM

Det här Marc, andas lite nostalgi för mig! Denna vagn kom i en serie om 7 st (?) till Tyresö när jag bodde där för en del år sedan, på den tiden boggivagnar inte var så vanliga (utom då vid garaget på andra sidan Skurubron förstås!). Vagnarna hamnade ju sedan i Björknäs. Både du och jag har väl rattat denna och syskonen otaliga gånger!  Mycket trevliga att köra vill jag minnas. ;D

/MrH

7 st ja :-)

Kom i jan 2000 till ett pris av 1.471000 stycket :-)

Tyvärr blev de flesta snart sönderkörda i samband med Södra Länken bygget

Bussarna hade 4 stegs Voithlåda till skillnad mot sina nyare syskon

4526 som visas ovan i Värmlandsskrud är en gammal Umeåbuss, även den med den ytterst "backovänliga" Voithlådan.... Automat på en glesbygdsbuss i Norrlands inland , Huh

Ersa

Citat från: Bussföraren skrivet 10 september 2011, 23:41:05 PM
4526 som visas ovan i Värmlandsskrud är en gammal Umeåbuss, även den med den ytterst "backovänliga" Voithlådan.... Automat på en glesbygdsbuss i Norrlands inland , Huh

Hu! G8 skall det vara!

at1981

Citat från: Marc skrivet 10 september 2011, 11:04:06 AM

En kändis för mig, nu lånevagn i Sydväst.


Hej!

Tycker det är tråkigt att dessa forna Keolis-vagnar från Nacka/Värmdö ej fick stanna kvar där. Detta är en av de finaste boggibussarna som SL haft genom tiderna
komfortmässigt.

Men resenärerna i Tumba med omnejd borde va riktigt glada som får åka sådant här fint nu :).
Hur ser framtiden ut för de f.d. Keolisvagnarna 4511 - 4514?
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Fredde

Citat från: at1981 skrivet 11 september 2011, 08:49:55 AM
Hej!
Hur ser framtiden ut för de f.d. Keolisvagnarna 4511 - 4514?

4511 (Nobina 1866) ska ha gått till skrot...


Peter Erret

Citat från: Fredde_J skrivet 11 september 2011, 11:10:08 AM
4511 (Nobina 1866) ska ha gått till skrot...


Avställd 2011-08-15, ägare Nobina N/V  ;D