Huvudmeny

Dagens premiär

Startat av Greger Larsson, 26 maj 2011, 20:56:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson



Interiören är i stort sett Veolias, dock textilklätt tak, och till viss del, väggar:





I o m den här nyleveransen(3 st) blir det lite lugnare för ett par trotjänare:http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=43909.msg321646#msg321646

Ersa

Så fint. :)
Synd att inte fler Scania med VanHoolkaross (även enkeldäckare) byggs och levereras regelbundet till svenska bussföretag.

RoggaBoy

#2
Äntligen! Dom är efterlängtade så det blir komplett vagnpark till trafiken.

Plejn

Såå, hur fungerar denhär trafiken nu egentligen?
Har Veolia något avtal med Skelleftebuss så de hyr in en del kapacitet eller? Vilka sträckor handlar det om isåfall?
Varför har man valt en något avvikande inredning jämfört med de ''riktiga'' bussarna på Norrlandskusten?

Förvirringen är stor  ::)

Jacob med C

Vilka nummer kommer Skelleftebuss Van Hool ha?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Tonniiie

Otroligt snygg buss! Får bli en tur till upp till Norrland till sommaren  ;D

RoggaBoy

En av de "äldre" dubbeldäckarna stod i Umeå i morse efter en tur på linje 12. När är de tänkt at dessa skall i trafik, antar att de har med utbildning att göra?

Greger Larsson

Bussarna har Ske-buss nr 314-316 och de kommer att användas till de turer på linje 12 och 21 mellan Skellefteå och Umeå som Ske-buss kör på underentreprenad åt Veolia. En av bussarna kommer också att hinna med en dubbeltur på linje 27 mellan Skellefteå och Malå. Nedan en bild från idag(27/5) på buss 314 inför avgången mot Malå kl 12.05:


Dieselsmurfe

Snart är helmarkarna borta alltså.

Martin Maltkvist

Van Hoolen ger sannerligen ett mäktigt intryck:=)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jan

Är du samtliga till Norrlandskusten på plats.?
I branschen 37 år

Greger Larsson

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 28 maj 2011, 21:46:43 PM
Snart är helmarkarna borta alltså.

Dom blir kvar (tills vidare)

Citat från: Jan skrivet 29 maj 2011, 06:41:23 AM
Är du samtliga till Norrlandskusten på plats.?

Ske-buss 315 återstår att tas i trafik, men det blir väl inom kort. Veolias bussar slutlevererades för en dryg månad sedan.

Jan

Hur många i serien 3001-3027 kommer att vara kvar i Norrlandstrafiken?
I branschen 37 år

Greger Larsson

Citat från: Jan skrivet 29 maj 2011, 12:07:26 PM
Hur många i serien 3001-3027 kommer att vara kvar i Norrlandstrafiken?

Så länge linje 100 körs mellan Umeå och Sundsvall finns rätt många kvar. Därefter kanske 5-6 st, med säkerhet 3004, 3010 och 3018 som fått den nya lacken.

RoggaBoy

Citat från: Greger Larsson skrivet 29 maj 2011, 12:14:55 PM
Så länge linje 100 körs mellan Umeå och Sundsvall finns rätt många kvar. Därefter kanske 5-6 st, med säkerhet 3004, 3010 och 3018 som fått den nya lacken.

Linje 100 söder gör sista dag 11/12, sen tar X62 över. Ibland har det noterats att nya bussar rullat till Sundsvall och då har det norrut rullat äldre bussar då förarna fått välja själva.