Huvudmeny

Nobina Örebro..

Startat av Bussmicke, 04 december 2009, 11:23:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Har uuppdaterat med gårdagens aktiviteter..









//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Snyggt! Vad hade du för väder i Örebro? När jag är där brukar det alltid regna.  ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Vackert Micke!
Härligt nu när tekniken går framåt och man lättare kan ta bilder i dåligt ljus med hög ISO och ändå få rena bilder!

Bussmicke

Tack, vissa bilder fick jag köra lite brusreducering på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BenS

Citat från: Bussmicke skrivet 04 december 2009, 11:23:47 AM
Har uuppdaterat med gårdagens aktiviteter..




Ser bättre ut om destinationen är centrerad, så Nobina fixa till det tack!

Ersa

Citat från: old timer skrivet 04 december 2009, 16:35:28 PM
Ser bättre ut om destinationen är centrerad, så Nobina fixa till det tack!

Nästan alla destinationer ser ut som... ja... något annorlunda kan man säga.
Antagligen har det att göra med att Länstrafiken/kommunen inte kopplat in sin utrops- och skyltutrustning (C90?) ännu.

Allt är väl inte Nobinas ansvar?

BenS

Citat från: Ersa skrivet 04 december 2009, 16:47:00 PM
Nästan alla destinationer ser ut som... ja... något annorlunda kan man säga.
Antagligen har det att göra med att Länstrafiken/kommunen inte kopplat in sin utrops- och skyltutrustning (C90?) ännu.

Allt är väl inte Nobinas ansvar?

Jovisst är utrop- skyltutrustningen inkopplad numera, så texten borde vara som på busslinks tid.

Ingemar

Jag skulle vilja säga att det beror på att destinationen är programerad för flip-dot skylt, vilken har färre antal punkter. Man skulle kunna säga att diodskylten har högre upplösning. Kör man en flipdotdestination på en diodskylt hamnar den i övre vänstra hörnet och sträcker sig inte hela skyltens bredd eller höjd. Jämför linjenumren som inte heller fyller hela höjden. Kör man däremot en diodfil på en flipdot får inte hela texten plats vilket vi ofta ser exempel på forumet.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Mattias

Citat från: Ingemar skrivet 04 december 2009, 17:53:31 PM
Jag skulle vilja säga att det beror på att destinationen är programerad för flip-dot skylt, vilken har färre antal punkter. Man skulle kunna säga att diodskylten har högre upplösning. Kör man en flipdotdestination på en diodskylt hamnar den i övre vänstra hörnet och sträcker sig inte hela skyltens bredd eller höjd. Jämför linjenumren som inte heller fyller hela höjden. Kör man däremot en diodfil på en flipdot får inte hela texten plats vilket vi ofta ser exempel på forumet.

Mjaa, nåt måste man ha gjort iallafall, för denna skyltning med texten skjuten åt vänster har funnits sen dryga två veckor tillbaka, tidigare (från då 1 oktober) har texten varit dels både större och mer centrerad. Någon som kan förklara varför det har ändrats till det fulare och sämre?

Trevliga bilder för övrigt Micke.


//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

JAB

Citat från: Mattias skrivet 05 december 2009, 07:16:05 AM
Mjaa, nåt måste man ha gjort iallafall, för denna skyltning med texten skjuten åt vänster har funnits sen dryga två veckor tillbaka, tidigare (från då 1 oktober) har texten varit dels både större och mer centrerad. Någon som kan förklara varför det har ändrats till det fulare och sämre?

Trevliga bilder för övrigt Micke.


//M


Länstrafikens realtidssystem kan inte riktigt hantera Mobitecskyltar (ännu). Då den manuella skyltningen ersattes med realtidssystemet är det Länstrafiken som skapar skyltfilerna, så vi får nog använda kikare ett tag till för att se vilken linje som kommer. :-)

Peter Andersson

Tack Micke för fina bilder. Bla på en föredetta HudikBuss Nobina 5851

MVH Peter
X-Län

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Hur har det gått med "gnället" över de nya MAN i Örebro???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina