Y-bussen till Umeå

Startat av Martin Maltkvist, 20 augusti 2009, 01:26:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Vilka kör Y-bussen mellan Stockholm och Umeå?
Om mindre en tre veckor, närmare bestämt söndag den 6/9, planerar jag att ta nattbussen till Umeå fvb Vännäs och är nyfiken över vilken slags buss jag kan förvänta mig.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Det kan vara lite olika på den sträckan, men huvudsakligen 9700 från Bybergs eller Neoplanare (vad annars?) från Westin. Det händer lite då och då att Westin kör egna firmalackade (rödvita) vagnar på linjen.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 20 augusti 2009, 02:08:36 AM
Det kan vara lite olika på den sträckan, men huvudsakligen 9700 från Bybergs eller Neoplanare (vad annars?) från Westin. Det händer lite då och då att Westin kör egna firmalackade (rödvita) vagnar på linjen.
Det som främst intresserar mig är söndagens nattur 22:00 mot Umeå och allra helst skulle jag vilja åka Volvo.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Johan B

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 20 augusti 2009, 02:31:32 AM
Det som främst intresserar mig är söndagens nattur 22:00 mot Umeå och allra helst skulle jag vilja åka Volvo.

Klokt val av märke ;) ;D