Affärsbuss Sundsvall-Stockholm

Startat av Magnus, 12 maj 2009, 21:26:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Ybuss miljonsatsar och startar ny lyxbusslinje mellan Sundsvall, Hudiksvall och Stockholm under namnet Guldbuss. Den ska locka affärsresenärer från tåg och flyg.

Så står det på rt-forum.com. Någon som vet mer om det här? Det verkar bli nåt liknande som Bus4you. Vad för sorts buss ska man använda tro?

Lite mer info




Bussmicke

Undrar hur långvarigt detta blir...?
Säffle Rese Service hade nå´t liknande till Göteborg för några år sedan som inte blev långvarigt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

"Affärslinjen startar i början av september och går vardagar klockan 05.30 med ankomst i Stockholm klockan 09.55. Returen går 15.30 med ankomst i Sundsvall 19.55. Totalt har Ybuss satsat cirka fem miljoner kronor på den nya linjen".

En enda "lyxbuss" då? Nyanskaffad eller en ombyggd "äldre" vagn?
Ante får väl presentera själva fordonet vid tillfälle. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 12 maj 2009, 23:15:41 PM
Undrar hur långvarigt detta blir...?
Säffle Rese Service hade nå´t liknande till Göteborg för några år sedan som inte blev långvarigt.

Det mest liknande mellan Stockholm och Göteborg var två Scania Berkhof som hade nio platser längst fram med högre standard, bland annat stolarna placerade 1+2. Bussarna var riktiga måndagsexemplar, så det var en bidragande anledning till att de inte gick så länge. Men å andra sidan satsade man inte på liknande koncept igen.
Mellan Göteborg och Oslo kördes ungefär ett halvår en Volvo 9700 med hög standard. Konceptet togs sedan upp av Bus4you, som nu ingår i Nettbuss Express tillsammans med GoByBus (fd Säfflebussen). Sedan februari kör Bus4you även Göteborg-Oslo. Bus4you rapporteras gå bra, det vill säga mer än väl motsvara förväntningarna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jan

Tåget går fortare dvs 90 min jmf mot Guldbussen. Priset är inget som äffärsfolket ser till i första hand. Jag är tveksam att detta kommer hålla, men önskar dem lycka till.
I branschen 37 år