Någon som har bilder? (Värmdö)

Startat av at1981, 08 april 2008, 08:48:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hej!


Jag undrar om någon av er har gamla minnen i form av foton att dela med er av via forumet här relaterat till SL:s linjer 432 - 440, 461 - 463 samt 492 och även 422 (innan linje 492 togs i bruk) och linje 445 (avser då en tur avgick från Saltarö)? --- Det jag sett med egna ögon en gång var en 422 mot Slussen vid hpl. Sågen innan 492 togs i bruk.

Vore intressant att se bilder från förr bortom Ålstäket (riktning från Stockholm) för angivna linjer från SL-tiden om inte förr också för den delen. Jag hittade en jättegammal bild på nätet på en buss belägen vid Saltarö Strand vilket var trevligt. (Ni kanske har bilder relaterat till nuvarande linjerna 432 - 440 belägna mellan Ålstäket och Stockholm också, så får ni självfallet visa upp det också. För länge sedan såg jag en bild här på bussnack en 436 belägen i trakterna av Orminge men det var på gamla BS och den som visa den bilden kan gärna få lägga upp den igen om denne känner för det.)


Om ni undrar vad jag ska ha bilderna till så skall jag endast ha dem sparandes på min hårddisk utan att offentliggöra dem i min tur, så ni kan vara helt lugna om ni blev lite oroade.


Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.