Trafiken i Åkerbygaraget 1978.

Startat av Ulf Berlin, 06 mars 2022, 19:00:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: Hasse L skrivet 17 mars 2022, 09:00:09 AM
SL:s linjeuppgift för 621 för 86-12-01 innehåller ingen hållplats mellan Roslags Näsby tpl och Danderyds sjh, 87-01-07 finns däremot Mörby C på inväg.

Motsvarande för 607: 86-01-13 går körvägen även på inväg ännu över Mörbyplan, från 87-01-07 körs i st. Norrtäljevägen t.o.m Danderyds tpl inkl. hpl vid Mörby C.

Undrar hur uppdaterat detta är/var

Har du linjeuppgifterna för Vaxholmslinjerna + 625 o 640?

Jag har klara minnen av att vi stannade vid Mörby C på E3:an med Roslagsbussarna under de år jag körde i Åkerby och jag slutade där före 7 januari 1987.

607:an/697:an gick ju E3:an till/från påfart Danderyds K:a via terminalen Mörby C till Danderyds Sjh terminalen under hela tiden jag körde där så där är linjebeskrivningen galen.

Ska se om jag kan hitta min pärm med dessa.


Hasse L

Har inte alla varianter av alla linjer, men utgåva 23 och 24 av (favoriten) 639 kanske duger:





I slutet av 1984 lämnade jag Norra Trafikdistriktet - såväl administrationen som körningarna (som hade blivit allt färre). Så jag kan bara lita till de linjeuppgifter - från hela SL-området - som fortsatte att droppa in i mitt postfack. Jag har sparat ett skapligt urval, vars innehåll då och då har kommit till nytta när jag har försökt att lappa ihop något linjehistoriskt.

Bussmicke

Onödigt små zoner på den tiden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Många zongränser att hålla koll på i huvudet, och vrida på stämpelns zonvred då man passerade dem. Lite roligt att zongränserna oftast följde riktigt gamla gränser mellan socknar (församlingar) och härader, vilket gjorde att de ofta inte alls hade någon likhet med dagens kommungränser.

Ulf Berlin

"Onödigt små zoner"finns ju på många ställen i landet fortfarande,ty kilometerbaserad taxa ger mest"rättvist"system.../Ulf

Bussmicke

Avsåg att det intre var så många hållplatser i en del zoner,.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

I C1,2,3,4 ja,men där gick ju Roslagsbussarna förbi de flesta likasom det är nu.../Ulf