Här är dubbeldäckarna som ska gå i Värmdö

Startat av Fredde, 10 oktober 2024, 21:57:32 PM

1 Medlem och 3 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Var väl ett antal då nya bussar i Malmö som hamnat i 26xx också av nån underlig anledning...

Bese001

Just, 2631-2659 hamnade där hösten 2022.
På SBH finns ju även,avseende Setra DD, RAR18G som,enligt SBH,har fått invnr 2081.
Tittar man på förregisterade i samma chassinummerserie så dyker då, förutom UDX90C, följande upp:
RAR75B, MRW48W, ZML70B och EHP52G som dock enl Trpt-styrelsen är en traktor.
Är väl ingen ide att spekulera i vilka nummer de 19 får men 2080-2099 är ju ledigt, vad jag vet...
2100 heter ju XWF050 

Sca.CN113

Jahopp! Det blev som jag trodde. En katastrof! Mittgången på nedervåningen är alldeles för smal, plats för endast en barnvagn, lätt att slå huvudet i taket och för att inte tala om tidsåtgången vid på- och avlastning.

Någon här som åkt dom än? Hur är er upplevelse. Berätta gärna! :)

Sputnik

De är sköna att åka, jag tycker främre trappan är felplacerad just till vänster innanför dörren och för smal, sedan är den ju naturligtvis svängd. Det skulle varit bättre för flödet att ha den "London-style" bakom föraren.

Sca.CN113

Öh!! Det fungerar inte alls med dubbeldäckare på linje 474 hur man än skulle göra!

De skulle köpt in Scania Citywide ledbussar nånstans ifrån om det gick att få tag i! Skulle passa helt perfekt på den linjen! Alternativt nya MAN-ledbussar. Inget elektriskt skit utan HVO/Biodiesel!!

Sputnik

Citat från: Sca.CN113 skrivet 13 februari 2025, 17:23:40 PMÖh!! Det fungerar inte alls med dubbeldäckare på linje 474 hur man än skulle göra!

De skulle köpt in Scania Citywide ledbussar nånstans ifrån om det gick att få tag i! Skulle passa helt perfekt på den linjen! Alternativt nya MAN-ledbussar. Inget elektriskt skit utan HVO/Biodiesel!!
Det är din åsikt, men det är helt OK att tycka,

Jag väntar nog med att säga något sådant till det har gått ett tag och kommer in åsikter från de som pendlar dagligen på linje 474.

Sca.CN113

Det är inte en åsikt. Det är ett faktum. Ifall man känner till linjen så vet man.

Men du vet nog inte så mycket om linjen så jag förstår att du har den åsikten du har. Det är helt okej. Men ifall du lär dig linjen så kommer du att se och förstå vad jag menar!

Sputnik

Ja, vi får se. I vilket fall lär de blå Citywide-ledvagnarna i Tyresö bli tillgängliga för andra uppdrag till sommaren om nu inte Nobina avhänder sig dessa till VR.