Vilka kör anslutningstrafiken åt Birka?

Startat av Carl Eric, 18 november 2011, 12:19:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Satt och tittade på karta för Birkas anslutningstrafik, och började fundera lite på vilka det är som utför transporterna. Vissa linjer har jag sett på bussarna, och andra kunde jag lista ut med hjälp startorterna, men om någon har en fullständig lista eller kanske en länk till en gammal tråd så skulle jag bli väldigt tacksam!


Tack på förhand!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

swedebear

Byberg verkar köra från Sundsvall, såg på deras sida att de hade en buss med vagnnummer 45 som skall vara Birkalackerad, regnr UTN488
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Tobbe tvärnit


Silo

Katrineholmsbuss kör från Vingåker - Katrineholm.
/TS

Marc

#4
Vadstena, Söne, Vänerbuss och Bollnäs Buss har noterats!

Bussföraren

Är det Sambus elller Together som har avtalet?

groenis

Är det inte Björks i Västerås som fick avtalet eller var det åt Viking?

/Lennart

jbnilsson

Nån som uppmärksammat att Birka-bussarna har olika färg? . Eller kanske jag som sett fel.

Är det bussbolagen som äger bussarna själva?

Sven W

Hej

I senaste numret av Trafikforum finns en artikel om nya VDL Futura  till BIRKA-trafiken. 15 vagnar till 9 bolag på 10 linjer.

Byberg&Nordin
Bollnäs Busstrafik
Siljan Buss
Vänerbuss
Söne Buss
Katrineholms Buss
Vadsten Buss
Smålandsbussen
KR Trafik

Trafiken startade 1 november.

Hälsningar Sven

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!