[EST] 480 MGH solaris med turist standard(höggolv ect)[bilder]

Startat av the0fiskis, 19 juli 2011, 14:25:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

jag har haft tur 2 gånger idag! första var av ren slump jag såg den sen fick jag se samma buss igen och jag letade inte ens efter den :o


ca10:30 vid slussen



ca12:40 vid statshuset

jag har ingen anning vad det är för bussmodel eller någon mer info än den jag delger er  :-X
det kommer komma mer bilder från min dag inne i stan lite senare under dagen  :)

L-G Lassander

Solaris Vacanza 12 heter modellen, men har slutat tillverkas i och med Solaris inriktning på stads- och regionbussar.
Ett fåtal av dessa finns i Estland. AS Sebe har en och AS Go Bus har väl åtminstone två.

Inge Løvoll

Citat från: L-G Lassander skrivet 19 juli 2011, 14:35:46 PM
Solaris Vacanza 12 heter modellen, men har slutat tillverkas i och med Solaris inriktning på stads- och regionbussar.

Solaris Vacanza 12 og Vacanza 13 finns fortsatt på Solaris sin hjemmeside...  ???
Mvh Inge Løvoll

groenis

Den går för Tumlare så den kommer vara hela sommaren i Stockholm

/Lennart

the0fiskis


Mats Karlsson

Citat från: L-G Lassander skrivet 19 juli 2011, 14:35:46 PM
Solaris Vacanza 12 heter modellen, men har slutat tillverkas i och med Solaris inriktning på stads- och regionbussar.
Ett fåtal av dessa finns i Estland. AS Sebe har en och AS Go Bus har väl åtminstone två.

Citat från: Inge Løvoll skrivet 19 juli 2011, 14:50:48 PM
Solaris Vacanza 12 og Vacanza 13 finns fortsatt på Solaris sin hjemmeside...  ???

Det var faktsikt så att Solaris valde att lägga tillverkningen av Vacanza i malpåse ett tag pga mycket dåliga försäljningssiffror, men man behöll konstruktionen för "specialbussar" typ blodgivarbuss m.m. Nu verkar efterfrågan ha ökat, varför man återigen gör reklam för den som turistbuss på sin hemsida.

Inge Løvoll

Citat från: Mats Karlsson skrivet 19 juli 2011, 17:55:19 PM
Det var faktsikt så att Solaris valde att lägga tillverkningen av Vacanza i malpåse ett tag pga mycket dåliga försäljningssiffror, men man behöll konstruktionen för "specialbussar" typ blodgivarbuss m.m. Nu verkar efterfrågan ha ökat, varför man återigen gör reklam för den som turistbuss på sin hemsida.

Takk for oppklarende svar!
Mvh Inge Løvoll

L-G Lassander

Citat från: Mats Karlsson skrivet 19 juli 2011, 17:55:19 PM
Det var faktsikt så att Solaris valde att lägga tillverkningen av Vacanza i malpåse ett tag pga mycket dåliga försäljningssiffror, men man behöll konstruktionen för "specialbussar" typ blodgivarbuss m.m. Nu verkar efterfrågan ha ökat, varför man återigen gör reklam för den som turistbuss på sin hemsida.

Tack Mats, kände inte till att man återupptagit produktionen. Man lär sig...

Ersa

Kul att Vacanza tillverkas igen. En sån skulle jag gärna vilja provköra en rejäl 8-12-timmars arbetsdag med för att kunna bedöma den rättvist.